Nekromanti Musik råd

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Jag skulle behöva lite tips om vad för musik jag ska spela under olika händelser i mitt feta äventyr.
1# Under en resa med eskort så kommer en synnerligen listig jättespindel att plocka bort stora delar av eskorten. Har blivit inspirerad av filmen rovdjuret. Det ska bli ett litet skräckmoment.
2# Resterna kommer att komma till en spökstad (yold). Där ska diverse sjuka händelser att hända.
Ex. En av personerna gå ifrån gruppen en bit, plötsligt blir staden levande och det finns personer överallt.
spökvagnar som kör över personer. Meningen att spelarena ska flippa ut.

Lite musik hjälp skulle vara uppskattat.
 
G

Guest

Guest
E´ musik tips

Jag brukar oftast ha på Era eller film musiken till Braveheart, på de cd-skivorna kan man komma på bra låtar!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ett tipps är ju att ta musiken till Fantomen på operan eller musiken från Peer Gynth. Två bra val tycker jag.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Vi har alltid våran gamla klassiska hardcore... det höjer tempot om inte annat /images/icons/wink.gif

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

LHB

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
5
En låt som alltid går hem är Ofortuna (inte säker på stavningen) en klassisk låt. En stor pambig kör som sjunger på latin, den är nog inte så svår att hitta i affärer eller på nätet.
Och nu har jag en fråga. Den lyder: om du har äventyret på datorn kan du väl vara jätte bussig och dela med dig till den spelande allmänheten. om du är inrterisserad av detta kan du väl skicka det till min e-mail som är slackass@hotmail.com eller dondo@bolojen.zzn.com.
tack på förhand.

P.S: Friskt vågat hälften vunnet
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"En låt som alltid går hem är Ofortuna (inte säker på stavningen) en klassisk låt. En stor pambig kör som sjunger på latin, den är nog inte så svår att hitta i affärer eller på nätet."

Det du åsyftar är O Fortuna ur Carmina Burana (vilket är en opera om jag inte är helt fel underrättad).

/Sir Foilan - den ä jävligt pampig kan tilläggas

"A dark seed of evil is grown"
 
Top