Nekromanti Musik papper?

HelmutsVrede

Veteran
Jag undrar om det finns något speciellt papper till rollformuläret där man skriver upp olika melodier, balader osv som man har lärt sig. I och med att det finns ett köspapper man skriver upp sina magier på när man e magiker så tänkte jag att det kanske fanns ett sådand musik papper. Så finns det det?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ett förslag är att du tar ett blankt vit a4 paper och skirver ner sådan information, man måste inte ha mallar för allt. Själv föredrar jag att skriva sådan information för egen hand.

Altenativ kan du ta och skapa ett sådant formulär själv.

Regmolar

Swashbuckler
Anledningen till att det finns magiformulär är 1: magier är jobbiga att hålla redo på pga. ett stort antal slag och effekter, och 2: ganska vitala om du är magiker. Att hålla reda på exakt vilka sånger man kan skulle jag däremot räkna som inlevelsebefrämjande överkurs, eftersom de till skillnad från magierna inte har några regeltekniska effekter (med undantag från ev. husregler).

Sedan behöver väl en bard också kunna avsevärt fler sånger än en magiker ens kan lära sig magier, då jag inte är helt säker på att Mundanas kulturer har något nedteckningsbart notsystem...

Mina förslag till var du skulle kunna skriva dem istället är 1: eventuell del märkt "Övrigt", 2: annan oanvänd del, t.ex. magidelen om du inte kan magi, 3: (redan nämnt men ändå...) papperets baksida, 4: annat papper el. dyl.

Så kan man ju också göra som en av mina spelare, och skriva ut hela sin bakgrund, alla specialkunskaper (i detta fall magier, i ditt musik), karaktären samt gillets (han var med i ett) bakgrund, och lägga dem i ett för ändamålet skapat bokomslag...

zuntona

Swordsman
Överhuvud taget.

Alla ruthäften med lite pill med bläckpenna evetuellt limma dit delar av formulär är det optimala.

Det finns så mycket man vill skriva upp så det är bara att köra på det och ha mer papper men lösblad blir så grötigt efter ett tag. Jag har kompletterat mitt häfte med kort också för att ha lätt övergrepp över de slp:s vi har med. I huvudsak soldaterna i det fallet.