Anledningen till att det finns magiformulär är 1: magier är jobbiga att hålla redo på pga. ett stort antal slag och effekter, och 2: ganska vitala om du är magiker. Att hålla reda på exakt vilka sånger man kan skulle jag däremot räkna som inlevelsebefrämjande överkurs, eftersom de till skillnad från magierna inte har några regeltekniska effekter (med undantag från ev. husregler).
Sedan behöver väl en bard också kunna avsevärt fler sånger än en magiker ens kan lära sig magier, då jag inte är helt säker på att Mundanas kulturer har något nedteckningsbart notsystem...
Mina förslag till var du skulle kunna skriva dem istället är 1: eventuell del märkt "Övrigt", 2: annan oanvänd del, t.ex. magidelen om du inte kan magi, 3: (redan nämnt men ändå...) papperets baksida, 4: annat papper el. dyl.
Så kan man ju också göra som en av mina spelare, och skriva ut hela sin bakgrund, alla specialkunskaper (i detta fall magier, i ditt musik), karaktären samt gillets (han var med i ett) bakgrund, och lägga dem i ett för ändamålet skapat bokomslag...