Nekromanti Mukwa vill hälsa på alla!

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hej forumiter, vänner och skribenter!
Nu har jag varit borta på tok för länge, helt utan egentlig anledning. Skäms på mig. Jag är en gammal räv från OldWrnu och försvann lite i flytten till den här sidan. Jag orkade inte lära mig ett nytt forumsystem och jag tog upp lite andra intressen som tog upp mycket av min tid. Under det här året som gått har jag varit inne någon gång och kollat runt litegrann, så jag har aldrig släppt er helt, men jag har inte haft ork att ta mig tillbaka ordentligt.

Jag spelar inte så mycket rollspel längre (sista sessionen var ett par år sen tror jag), men när jag väl spelar så är det mycket story-baserat indieflum som ligger mig varmast om hjärtat. Jag är en flitig magicspelare som börjar satsa mer och mer, och jag besöker Summoner's Rift på League of Legends ganska frekvent (EU West, jag heter Mukwa där också, så adda mig om ni vill).

Men nu är jag här, och vem vet hur länge jag stannar den här gången. Jag har verkligen saknat er och det här är ett fantastiskt community som jag inte vill vara utan! OldWrnu handlade för mig inte jättemycket om rollspel utan mer om alla fantastiska människor och alla givande diskussioner man kunde ha där. Då och då postade jag några topics om rollspel, men mest blev det samhällsdiskussioner och varulvsspel som jag ägnade mig åt där.

Hur som. Det här blev ett långt "hej, nu är jag tillbaka!" när jag egentligen bara ville säga:

Fan vad jag har saknat er alltså!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Välkommen tillbaka, Affe! Känns bra att du hoppar direkt på varulvsspelen.

Och, så vitt jag minns utlovades det en varulvsspelarfest i Örebro för något år sedan (ingen press).
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,979
Location
Ludvika
Så kommer du tillbaka precis när vi står inför en ny forumaflytt :)

Halloj, Mukwa! Kul att se dig igen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,789
Location
Göteborg
Hej, kul att du är tillbaka! Jag tyckte alltid att det var synd att vi inte kunde lira mer när jag bodde i Örebro. Nu bor jag i Göteborg, och det är försent, men det är kul att se dig på forumet igen, i vilket fall som helst.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes;n100635 said:
Välkommen tillbaka, Affe! Känns bra att du hoppar direkt på varulvsspelen.

Och, så vitt jag minns utlovades det en varulvsspelarfest i Örebro för något år sedan (ingen press).
Heh! Ja, det stämmer. Jag har faktiskt inte glömt den, även om det nog var ämnat för 2013. Jag lovar att fundera lite mer på det och bjuda upp till dans när jag har tid. Men just nu tror jag att jag ska satsa på att lura brallorna av er i nästa varulvsspel :)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Rymdhamster;n100637 said:
Så kommer du tillbaka precis när vi står inför en ny forumaflytt :)

Halloj, Mukwa! Kul att se dig igen.
Haha, vafasen! Fast ja, jag är positiv till en flytt :)
Kul att se dig också!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Genesis;n100639 said:
Hej, kul att du är tillbaka! Jag tyckte alltid att det var synd att vi inte kunde lira mer när jag bodde i Örebro. Nu bor jag i Göteborg, och det är försent, men det är kul att se dig på forumet igen, i vilket fall som helst.
Ja, det blev mycket magic för mig som tog kommandot. Synd på de episkt bra spelsessionerna, men Göteborg är inte ogörbart, bara lite mer svårplanerat! Om du styr upp ett Gencon så lovar jag att överväga en Göteborgstripp! Trivs du bra i Götet?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,789
Location
Göteborg
Jag trivs utmärkt i Göborg. Jag tror dock att min lägenhet är för liten för att inhysa ett huskonvent (och jag ska flytta i höst, antagligen till något ännu mindre). Däremot har vi ju Caligos båt och Zappelinas studio som är utmärkta platser för en helgs spelande.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Genesis;n100639 said:
Nu bor jag i Göteborg, och det är försent,
Dammit! Tänk om det funnes någon slags medel för förflyttning, från stad till stad. Någon slags kraftfordon, som kunde bära passagerare - och vid behov deras förnödenheter och bagage - mellan städer. Som ett utbyggt system, trafikerat av dessa kraftfordon vid bestämda tider mot bestämda mål - så att alla kunde planera efter det och personer kunde göra upp om sådana "resor" i förväg.

"Kommer du upp till Örebro nu i helgen?"
"Ja, jag har inköpt ett färdbevis för att fara med hastighetskraftfordonet mellan Göteborg och Örebro om lördag."
"Då möter jag dig vid kraftfordonens angöringsplats nere på stan, när ankomsten är beräknad!"

Så praktiskt det hade varit!


Och hej, Mukwa!
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,963
Location
Örebro
Och vart är du just nu Mukwa när jag behöver någon på summoners rift att skylla på när mina otorliga taktiker felar och kollapsar... för inte kan problemet vara mitt, måste ju vara min lagkamrat som är den felande faktorn. :p
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Utan tvekan är det lagkamraterna som felade. Det är en inbyggd passive på alla champs.
 
Top