Nekromanti [Mortal Coil] - i Oktoberlandet 217 elk

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Vi har spelat story i Oktoberlandets (Hammaren & Trollspöts värld) Arkansk. Vi har använt Mortal Coil reglerna, ganska fritt. Jag har postat tidigare på H & T forumet här, men det har blivit arkiverat, så jag har fortsatt på http://oktoberlandet.se . (Under forum/spelrapporter; kan inte länka, tyvärr :gremsuck:)

Det är färdigspelat nu och alltihop ligger uppe, med en namnlista i slutet (Kan vara bra att ha när man läser).

Har någon annan erfarenheter av Mortal Coil? Jag tänker då i första hand på systemet för handlingar, som jag tyckte var svårt. Vad som var svårt var att få det flytande... Det krävs likssom så mycket pysslande och tänkande med alla marker och konflikter!

Det är en lång rapport, men största delen är i berättelseform - så det ska nog va skoj att läsa.
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Kul. Skall bli roligt att kika på. Men varför kommer varenda jävel som spelar indie-spel och postar på forumet här från göteborg för? Är det något i atlantvinden eller?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Vi har Goblin Games här, så vi kan köpa dem när vi vill? Sedan vet jag en hel del folk som nyss flyttat till Göteborg och känner varandra via forumet, så det kanske påverkar.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Shibetsu Explosion omfattar såväl Tjockhult som Norrland. Ett par andra trådar från Tjockhultsfolk hittar man ganska snabbt, och jag kan också åminna mig andra orter. Att Tjockhult och Göteborg representeras i förhållande till sin folkmängd torde vara föga förvånande.

Ja, jag inser att jag tar det här på alldeles för stort allvar, men jag tycker kommentaren var poänglös.
 
Top