DoD Monturerna

crilloan

Warrior
Hej!

Monturerna, kan man få till något kul där?

Jag hade planer på konfluxsviten men en av spelarna har kört den i nutid så vi har kommit överens om att han kör den vid senare tillfälle.
M.a.o. så behöver jag fundera på nästa steg.
Marsklandet är precis genomspelat och Rösten från Forntiden står näst på tur.

I min kampanj så ligger oktagonen som en bakgrundskuliss så Monturerna med Imaria kan passa in (och funderar på att koppla in rösten från forntiden, faltrakiska tragedin o försvunnen konungaätt i det hela)

Vilka erfarenheter har ni av Monturerna och hur använde ni materialet?

/C

Bifur

Veteran
Som du skriver - det vettigaste är länka in det i en minikampanj med Krilloan, introt i Ereb Altor och kanske det hynsologiska inbördeskriget på (utan den nidländska reningen) som kretsar kring oktagonen. Jag har för mig att författaren (Jonas Lindblom) skrev i varje fall en del till efter introt, hade jag någon gång gjort något av detta (inte troligt) hade jag kontaktat honom och kollat vad som kan finnas sparat.

Annars minns jag att Monturerna var svår att använda som så, den kräver att SL gör sin egen grej i form av faktiska äventyr. Till det är den nog bra men det var inget min grupp fick till för 30 år sedan.

Leon

Leo carcion
Ta och lyssna på Robert Jonssons utmärkta AP "Altors Vidder" - den har ett grymt äventyr om riddaren Sanko Anka på Monturerna.

crilloan

Warrior
Som du skriver - det vettigaste är länka in det i en minikampanj med Krilloan, introt i Ereb Altor och kanske det hynsologiska inbördeskriget på (utan den nidländska reningen) som kretsar kring oktagonen. Jag har för mig att författaren (Jonas Lindblom) skrev i varje fall en del till efter introt, hade jag någon gång gjort något av detta (inte troligt) hade jag kontaktat honom och kollat vad som kan finnas sparat.

Annars minns jag att Monturerna var svår att använda som så, den kräver att SL gör sin egen grej i form av faktiska äventyr. Till det är den nog bra men det var inget min grupp fick till för 30 år sedan.
Finns han månne på forumet?

C

Anders Sveen

Warrior
Har sålt mitt Monturerna, men visst finns det där en kustby med hajmän? Den tänkte jag alltid att jag skulle göra något med.