Nekromanti Montreal By Night.

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Är det någon som vet om det finns någon bra Montreal By Night krönika ute på nätet?
Håller precis på och finslipa på min mbn kampanj men är intresserad av andras erfarenheter samt förslag på lite extra intriger... någon?

Mens agitat molem.
- Vergilius, Aenis
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Montral by night *pffff* Vill du RPGa i Montreal så kan jag bara rekommendera "Horrors heart" till Call of Cthulhu... DET är jävlaranamma SKRÄCK!

Annars så finns ju Vancouver by night i nå'n av Rage across böckerna.. går att göra bra om man ändrar om en massa i det medföljande äventyret.
 

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Re: Montreal By Night. [lite OT]

Jo jag håller med om att CoC är mer skrämmande än Vampire. Faktum är att jag undrar om man kan kalla Vampire för ett skräck rollspel. Det är självklart beroende på vad man lägger tyngden vid, jag ser snarare Vtm som ett intrigrollspel. Men eftersom personer på detta forum diskuterar vtm ansåg jag att det var rätt forum.

Men jag undrar fortfarande om det är någon som har erfarenheter av kampanjen MBN och vill dela med sig av dessa eller intrigförslag.

Mens agitat molem.
- Vergilius, Aenis
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
definitioner [fortsatt OT]

Nja,,, jag håller ju med dig i det du säger, WoD bygger på intriger, men om sannigen ska fram så kan man ju få fram skräckeffekter överallt. Allt blir ju vad man (eller snarare SL) gör det till. Att använda sig av skräck i tex fantasy spel eller andra spelsystem där det eg inte "hör hemma" brukar fungera hur bra som helst.

Anledningen till att WoD sällan blir skräckinjagande tror jag ligger i (och detta har jag sagt oh so many times förut) att väldigt många WoDare är VÄLDIGT medvetna om hur världsbilden som presenteras fungerar. Följaktligen blr det svårt att överraska spelarna.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Har inte Black Dog, givit ut en Montreal By Night? Har för mig det, bläddrade igenom ngt sådant för några år sedan och den verkade riktigt blodig och sabbath fyllt. Det kan dock varit en annan stad.

"When the DM laughs it is already to late"
 
Top