Nekromanti Monster

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Efter att ha legat på långbänk ett längre tag hoppas jag att Monster snart ska vara på väg. Precis som i Äventyrs regelbok är det Richard Svensson som illustrerar, baserat på mina egna teckningar.

I stort sett alla bilder är levererade, men omslaget och några kartor återstår. Jag hade hoppats ha häftet ute till försäljning lagom till Nordsken i slutet av september, men det var lite för optimistiskt.

Omfånget på Monster kommer att vara ungefär detsamma som på regelhäftet.

Ur innehållet:

* En mängd nya monster för Äventyr, däribland några unika för Äventyr, som vattenhäst, nattskugga och asbest.
* Tre nya sysselsättningar med monsteranknytning.
* Kartor för att spela spännande sagor på.
* Monsterformulär för den som vill hitta på egna monster.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Låter ju urskoj det här. Synd att min grabb inte är äldre. Nåväl, får la knipa ett ex sen i framtiden så att jag har för framtida bruk. =)

Lycka till!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Min dotter och jag började spelleka då hon var fem år. Äventyr vet jag fler som spelat i samma ålder. Har man en vuxen eller ett äldre syskon som kan läsa så är det inget problem.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Weird Quest said:
Min dotter och jag började spelleka då hon var fem år. Äventyr vet jag fler som spelat i samma ålder. Har man en vuxen eller ett äldre syskon som kan läsa så är det inget problem.
Tja, fast grabben är bara runt tre år, fyller fyra den 15:e maj. Så det känns lite väl tidigt. Vi är fortfarande på den lite friare, enklare nivån och kör samberättarsagor med tillhörande teckningar och sånt. Jag tror att det iaf är några år kvar, ja, fem år låter som en bra ålder för att börja mjukstarta lite.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Samberättarsagor är ju lite som rollspel friform. :) Det körde vi också med (och gör fortfarande ibland när det inte finns tärningar till hands).
 
Top