Nekromanti Monster och Människor - klart!

damogn

Veteran
Joined
4 Feb 2018
Messages
116
Fantastiskt damogn! Stort tack för detta. Och grymt kul att du gillar retrovibbarna ;)


Jag skall sätta mig och införa alla de här ändringarna så fort mitt andra lilla projekt tillåter. Verkligen uppskattat!
Finns det en ny version av reglerna ännu? :)
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Det är nästan så det förtjänar att tryckas... om man var några stycken skulle man kunna gå ihop och trycka på peecho.com (eller så).
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,294
Location
Göteborg, Lindome
Jag hinner nog inte läsa igenom hela idag, men jag ser några saker.
1. Själva skadebonusen verkar saknas i tabellen.
2. En lärd har nio färdigheter. Om det är avsiktligt borde det nämnas i samband med "Varje yrke har åtta färdigheter som rollpersonen får en grundutbildning i."
3. Färdigheterna "Första hjälpen" och "Upptäcka fara" har ofta fått versal inledning på sitt andra ord i namnet ("Första Hjälpen" och "Upptäcka Fara"). Om man verkligen vill ha det så (tycker inte jag) bör det vara konsekvent överallt.
4. Någon av kolumnerna i tabellen över färdigheter borde vara sorterad. Just nu är den helt oordnad.
5. Heter färdigheten "Språk" eller "Språkkunskap"?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,427
Jag hinner nog inte läsa igenom hela idag, men jag ser några saker.
1. Själva skadebonusen verkar saknas i tabellen.
2. En lärd har nio färdigheter. Om det är avsiktligt borde det nämnas i samband med "Varje yrke har åtta färdigheter som rollpersonen får en grundutbildning i."
3. Färdigheterna "Första hjälpen" och "Upptäcka fara" har ofta fått versal inledning på sitt andra ord i namnet ("Första Hjälpen" och "Upptäcka Fara"). Om man verkligen vill ha det så (tycker inte jag) bör det vara konsekvent överallt.
4. Någon av kolumnerna i tabellen över färdigheter borde vara sorterad. Just nu är den helt oordnad.
5. Heter färdigheten "Språk" eller "Språkkunskap"?
Tack! Fixar
 
Top