Molnbaserad dagbok/checklista?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
TL; DR: Så det här är vad jag skulle vilja ha: I princip Everyday, men med möjlighet att skriva en kort anteckning om varje dag också. Och gärna gratis.


Jag har ett verkligen uruselt minne, så jag har börjat fundera på att föra någon form av dagbok. Och eftersom jag är en datanörd så vill jag ha en digital, molnbaserad app, gärna webapp, som funkar både i windows och på android. Jag skulle också vilka kombinera fritexten med att kunna ha specifika grejer jag kryssar i om jag gjort eller inte gjort – så att jag dels kan kolla hur många dagar i rad jag gjort dem, och andra såna dataanalys-grejer. I värsta fall kan jag tänka mig en dagboks-grej där man kan lägga till taggar till sina inlägg, och som har något slags API så att jag kan läsa av och göra dataanalysen själv.

I idealfallet skulle det vara en app som lagrar data i något slags väldigt tillgängligt och öppet format, och där datan kan lagras på min Google Drive eller så. Men jag nöjer mig med ifall man kan exportera datan om/när appen läggs ner.

Behöver jag bygga den här appen själv, eller finns det en? Skriver ni dagbok, och vad skriver ni den i?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,018
Följer. Jag har tänkte på något sådant här också, och övervägt att bara fula något i Google Sheets.
 
Top