Jag köper sällan rollspel när de är helt färska och har inte följt en produktlinje på länge.
Men när jag kikar in ett (för mig) nytt trad-spel är det ett stort plus att det finns endel extramaterial. Finns det bara en grundbok känns det rätt torftigt, nästan så att jag ifrågasätter om spelet går att spela alls ...
Det behöver inte vara massor, men att surfa in på ett spels hemsida och hitta ett eller två äventyr, en variant på rollformuläret, en artikel om ett nytt monster, en kort-genomgång av reglerna eller några kartor, det ger väldigt bra intryck.
Om jag spekulerar i hur andra funkar, så är maffiga kampanjer nog bra för ett spel att ha men behövs nog endel »teasers«. Jag tror folk tvekar inför att köpa grundbok och en kampanj bara på stört. Nä, jag tror folk vill testa spelet några spelmöten innan man gör den investeringen, inte i pengar utan i tid och anstränging, som en kampanj kräver. Och där behövs ett äventyr eller två, för att få folk att fastna.