PROMOTION Min rollspelsinspirerade fantasyroman

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Hoppas det är ok att posta sånt här, jag hittar ingen regel.

Jag har som hobbyprojekt skrivit en rollspelsinspirerad fantasyroman. Kanske är någon intresserad.

"Krusningar i vinden är en fantasy-roman som lika mycket handlar om vad det är att leva ett liv som den handlar om att berätta en gripande och fantastisk historia. I den här fantasy-berättelsen finns dröm-världar, destruktiv magi och märkliga varelser och mytiska krafter som använder människor på ofta skrämmande sätt. I romanen möter vi Ruf, en ung man som kämpar med osäkerhet och sömnlösa nätter, men som i bergsklättring finner frid och frihet, tills han en dag finner ett märkligt hål i golvet i en grotta och drabbas av oförklarlig existentiell skräck. Han och en grupp vanliga och ovanliga karaktärer dras in i en skrämmande och märklig serie händelser där löften blandas med hot och den rimliga reaktionen ofta är att känna sig vilsen och förvirrad. De som dras in kämpar mot såväl en mörk kraft som hotar deras värld som med sin egen plats i världen och med relationen till varandra."
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Det är helt okej, men jag flyttade tråden till forumet för Recensioner och nyheter och hängde på prefixet "Promotion".

Lycka till!
 
Top