Nekromanti Min Hybris tar skada...

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Aj aj aj.. Nu har min hybris tagit skada... Ehh eller nått sådant.
Nu kommer jag den store materialisten fram. När jag fick Codex blev jag genast lite putt, massvis med tuffa saker lottades ut. Bland annat bland insändarna kan man vinna ett Diablospecialnåntingbox och så finns det en tuff Evil Dead tävling. Men dessa kan ju inte jag medverka i eftersom jag skriver för Codex. Och således kan jag inte ta del i någon tävling eller få några priser. Lite oschysst eftersom jag varken får betalt eller någon annan kompensation (förutom ett gratisnummer av tidningen då). Jag skulle gärna se att skribenterna fick en symbolisk summa som exempelvis en McFlarne docka eller ett dataspel.
Det känns numer som ett straff "Ha ha du skriver för Codex så då får du INGENTING. Om du vore en läsare däremot.. Ja då kan du vinna priser... Ehhh låter väldigt fel måste jag säga... Nä detta tycker jag att det skall bli ändring på där med basta. Skribenerna borde få en symbolisk summa som en spelmodul eller Mcflarne docka i alla fall.
Dessutom så tycker jag att det är lite underligt varför min personliga profil inte fick komma med.. *snyft* blir ju stött ju..

Nä inte bra.. inte bra alls.
Snart så känns det mer givande att skriva roliga insändare och på så sätt ha chansen att få en kompesation för det arbete som jag lagt ned. Särskilt i detta nummer där jag knåpat ned 11 sidor..

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nä, det låter ju lite trist, ser inte riktigt anledningen till varför Codex skribenter kan få vara med. Det tycker jag det ska ändras på, det räcker väl om såna som jobbar för tidningen och ägarna inte får vara med i tävlingarna.

För mig själv spelar det ju ingen större roll, för jag vinner aldrig nånting....

Och förhoppningsvis kan Codex erbjuda skribenter lite saker inom en inte alltför avlägsen framtid.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
...ser inte riktigt anledningen till varför Codex skribenter kan få vara med.

Förutom att det är lite fel i meningen ovan (jag förstår ändå vad du menar) så misstänker jag att det antagligen finns risk för jäv. Det skulle helt enkelt se dåligt ut om en skribent vinner priser, det tycker i alla fall jag.

/Azagthoth
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jag kan inte göra annat än att hålla med..

när ps2 turneringen dök upp så funderade jag på att hoppa av för en dag eller så...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Håller med. En läsare skulle nog fatta misstanke om vinnaren i en tävling har med artiklar i tidningen. Men jag håller också med om att ett gratis ex. av Codex är lite futtigt i relation till nedlagt arbete.

- daniel

"The force will be with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Tävla i någon annans namn vettja; syskon, föräldrar brukar funka bra. Om detta sedan kan anses vara okej är väl upp till var och en... Men en PS2 är som sagt en PS2 /images/icons/wink.gif

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hur mycket har en frilansande skribent att göra med hur tidningens tävlingar avgörs? Det räcker med att skriva att juryn består av X och att ingen i den kan deltaga i tävlingen anser jag.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Tja, själv anser jag att ingen medarbetare på tidningen skall ha rätt att deltaga i tävlingar. Fast frilansare hamnar ju i en gråzon, de kan ju medverka i vissa nummer, ska de då få rätten att delta i tävlingar i de nummer de inte medverkar? Lättast då att inte låta några medarbetare få delta IMHO.

Dessutom kvarstår min åsikt att det inte skulle se snyggt ut med en medarbetare som vinnare.

/Azagthoth
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Om man sedan tittar hur andra som arrangerar tävlingar, brukar reglerna faktiskt gå ännu längre...

Ingen ur en medarbetares närmsta familjekrets har tillåtelse att deltaga i tävlingar.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag anser ju att det är skillnad på frilansare och folk som jobbar direkt för, eller är involverade på annat sätt i, tidningen. För hur långt kan man gå egentligen, är man frilansare om man bara har med en artikel i tidningen en gång? Ska man då aldrig få vara med i tävlingar efter det, trots att man inte har något att göra med tidningen? Frilansare påverkar ju ändå inte på något sätt beslutet om vem som vinner en tävling så jag ser inte problemet att det skulle se dåligt ut. Dessutom är det väl svårt att veta att de är frilansare också.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Varför tänkte inte jag på det.. Vem vet skall kanske ta och skapa mig en falsk identitet.. Min tvillingsyster Helga von Nallo...

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 
Top