Mest snustorra podcasten

God45

#PrayersForBahakan
Jag har länge varit fascinerad över de podcasts, alltså inte bara ett avsnitt utan hela serier av avsnitt, som myndigheter eller liknande har. Det här är alltså helt knastertorra podcasts, ofta många många timmar av dem, om saker som ingen utanför de anställda på en viss myndighet skulle kunna ha något intresse för. Men trots detta ligger de ute offentligt!

Min favorit är SDV-podden som är en podcast om processen med att införa ett nytt journalsystem i Region Skåne. Systemet finns alltså inte ens ännu! Men det finns 27 podcast avsnitt på runt 25 minuter var om det!

Så, nu är frågan, vet ni något ännu torrare?

Skånes podd låter som en riktigt höjdare. Jag gör liknande saker fast instruktionsvideos om journalsystem i vården och tycker synd om de som vill se allt och inte bara några minuter av det som de ska lära sig just då.

Annars är det nog lite upp till lyssnaren också. Jag lyssnar på Incremental med stor behållning. Men jag tror att du skulle börja krypa ur ditt eget skinn efter en liten stund av två farbröder som pratar om vilka maskiner de inte köpt till sina små tillverkningsindustrier på sista tiden: https://podcasts.nu/poddar/incremental-the-continuous-improvement-podcast

Jag har länge varit fascinerad över de podcasts, alltså inte bara ett avsnitt utan hela serier av avsnitt, som myndigheter eller liknande har. Det här är alltså helt knastertorra podcasts, ofta många många timmar av dem, om saker som ingen utanför de anställda på en viss myndighet skulle kunna ha något intresse för. Men trots detta ligger de ute offentligt!

Min favorit är SDV-podden som är en podcast om processen med att införa ett nytt journalsystem i Region Skåne. Systemet finns alltså inte ens ännu! Men det finns 27 podcast avsnitt på runt 25 minuter var om det!

Så, nu är frågan, vet ni något ännu torrare?
Den enda jag lyssnat på som kommer nära är "med kriminella hälsningar"
En podd om socialt arbete, svåra frågor och obehagliga sanningar.

Med kriminella hälsningar är en podd från Institutionen för socialt arbete vid Göteborgs universitet. Med avstamp i forskning pratar vi om brott och straff för alla som inte forskar. Vi börjar här och nu, i de samhällsproblem vi ser och de politiska förslag som påstås kunna lösa dem. Eftersom ingen forskning är värderingsfri är inte vi det heller
Och om man jämför med ditt exempel så är ju det som en åttiotals actionfilm i jämförelse.

Back