Nekromanti Mest hårdhudade?

Ingolf X

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
33
Location
Sollentuna, Sverige
Jag undrar bara vilka som har segast hud, dvärgar eller orcher? Jag kan ha nytta av det i mitt rollspelssystem.
Hårdast hud på fossingarna vet ju alla som har läst gudagåvan Tolkiens böcker, hoberna.

Kommer förresten någon ihåg om det fanns olika släkten hos hoberna? Nu menar jag inte klaner/familjer, utan släkten.
Jag har för mig att det fanns tre släkten, kommer inte ihåg om det var i Bilbo eller Sagan om Ringen som jag läste det...

Länge leve Tolkien, fantasyns konung och riktlinje.


Ingolf - En gudabenådning...
 

M@STER

Veteran
Joined
14 May 2001
Messages
42
Location
Nyköping , La Svecia
Svår fråga, men jag skulle nog säga att orcherna är mest hårdhudade. Dom bara slåss och bråkar mest hela tiden och det måste ju ge något.

~=<Det man inte vet mår man inte dåligt av /images/icons/smile.gif>=~
 

Ingolf X

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
33
Location
Sollentuna, Sverige
Det är nog så jag brukar tänka också. Vardagslivet sätter ju sina spår. Det var anledningen till att jag tog hober som ett exempel, eftersom de går barfota så är ju huden på deras fötter tjockare.



Ingolf - En gudabenådning...
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Jag tror orcer har hårdast hud, annars skulle ju inte dvärgar vara så bra på att göra rustningar.

Vad det gäller hoberna så tror jag du har fått det från AD&D där det finns tre släkten. Jag kommer inte ihåg vad alla heter men en av dem heter tallfellow. Kan det vara detta du har tänkt på?

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Är det Stoorerna, Harfötterna och Fallohiderna du menar?

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Det borde vara dem han menar eftersom det är de tre stammarna/släktena av hober som det nämns om i Sagan om Ringens förord. Sen är de ju också uppdelade i släkten/familjer som t.ex. Took, Bagger och herrarna av Bockrike.

/Korp
 

Ingolf X

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
33
Location
Sollentuna, Sverige
Det är dem jag menar!
Stoorerna, Harfötterna och Fallohiderna alltså.

Ett stort tack, jag har gått och funderat på det där länge nu. Mina upplagor av böckerna är utlånade, så jag kunde inte kolla det.
Jag funderar på att känga in de tre släktena i mitt rollspel, vad tycker ni?
Förresten, kommer ni ihåg om det står någonting om dem i boken?
Vilket släkte kommer familjen Bagger ifrån?



Ingolf - En gudabenådning...
 
Top