Nekromanti MERP med RQ/EDD

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Tredje åldern 1640. Hela det forna landet Rhudaur ligger övergivet sedan det föll för Angmars arméer för trehundra år sedan, och dess orcher och legoknektar rör sig numera obehindrat bland ruinerna. De xenofobiska bergsmännen har knytit en bräcklig allians med Häxmästaren mot den gemensamma fienden, det dunedainska riket, och trollen i Trollskogen gör sitt bästa för att minska allt tvåbent liv som vågar sig dit. Hela? Nej! Ett värdshus håller fortfarande stånd mot de mörkrets makter som hotar att översvämma det från alla håll. På Sista Värdshuset håller familjen Grumm civilisationens värmande brasa vid liv, och det är fortfarande en plats där resande från när och fjärran kan stanna upp för en stunds trygghet, god mat, och utbyte av nyheter och berättelser, precis som det varit i många släktled. Där sitter nu fyra modiga (eller dumdristiga?) äventyrare i ett privat rum tillsammans med en gammal skrynklig gumma som påstår att hon har ett lukrativt erbjudande åt dem...

Det blir MERP med Runequest (eller EDD om folk föredrar det). En vardagkväll i veckan (förmodligen tisdag eller onsdag) kl 20-22. PM för intresse.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Finns en plats tillgänglig fortfarande. Vi kör tisdagkvällar och planerar att träffas en gång i månaden i Stockholm.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Kampanjen rullar på bra och de flesta ursprungskaraktärerna är vid liv! En av våra spelare har inte längre tid att spela så det finns en eller två platser lediga. Vi kör alltså EDD i MERP i Roll20 på tisdagar 20.30-22.30.
 

Dubbelyxa

Warrior
Joined
1 Mar 2019
Messages
205
Jag har blivit väldigt sugen på att nu testa RuneQuest i MERP, och sonderar härmed intresset för en sådan kampanj på Roll20.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
RQ3, känner jag inte till. Har legends och Mythras, senaste versionen

Om jag kan få det att fungera på plattan och om jag får in det i schemat är småsugen på att hoppa på igen. Gick bara inte att sitta i vardagsrummet.
C
 
Top