Nekromanti Mercnet mechar

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Äntligen har jag fått tummen ur och plåtat några av mina figurer. Jag har gjort 3D-modellerna själv och printat dem på shapeways.com. Som synes är ytan inte optimal och detaljerna är inte jättebra. Men de blir ganska fina med lite färg och de funkar att spela med.

Edit: Min kompis Johan har målat de orange (ja, det är Tau-färger) och jag har målat de blå.
 

Attachments

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Jag tycker att det är extremt coolt att du designar dina egna miniatyrer. Är det dyrt att printa dem?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
De ser djävligt coola ut. Häftiga designer på modellerna, också. De ser mycket ballare ut målade än vad jag först tyckte när jag såg de första fotografierna.

Det är kanske inte tennfigursklass på dem, men om man jämför med plastfigurer i vanliga brädspel så ser de definitivt ut att hålla måttet med goda marginaler.

Den blå spindeln är min favorit. Den tror jag kommer vinna.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Jag tycker att det är extremt coolt att du designar dina egna miniatyrer. Är det dyrt att printa dem?
Ja, jag är rätt nöjd själv :)

Priser inklusive frakt (minimiorden är 25$)
Den blå kostar 32:-
Den orange kostar 43:-

Så svaret är: det är inte jättebilligt, men överkomligt. Det är såklart inte att tänka på om man vill ha hundra figurer i en arme, men i mitt spel behöver man bara en handfull. En hundralapp per person kommer man rätt långt på.
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Tack tack! Johans målning lyfter dem verkligen. Min egen målning funkar, men jag är inte lika duktig (eller intresserad).

Den blå spindeln är lite äcklig... Den har specialregeln (alla mechar har specialregler) att när den krockar så lindar den in benen i motståndaren och fäller den. Sen vandrar den över den andra och stampar på cockpiten med en spetsig fot.

Reglerna ska gå igenom lite mer speltest, sen är det release.
 
Top