Nekromanti Mer Ghost in the Shell [reklam]

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Som en förevisning av vad som komma skall, så här i nystartens tidevarv, ville jag bara påpeka att en det borta i landet i öster håller på att skapas en TV-Serie av Ghost in the Shell, med tillnamnen Stand Alone Complex.

Pressreleasen kan läsas här och den officiella hemsidan finnes här.

I väntan på den kan jag även passa på att åter en gång tipsa om Avalon, skapad till viss del av samma gäng som GitS.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Ojsan, det måste man ju handla upp snarast möjligt om inte annat än i ett desperat försök att dra sig upp ur shoujo-animens gungfly.


Storuggla, tokdiggar "His and Her Circumstances"
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re:Shoujo!

Friday Night Greatowl svarar:

Shoujo är, simpelt beskivet, flickmanga. Manga skriven och ritat för flickor. Shoujo brukar rent generallt vara mindre slagsmål, robotar och tuttar och mer karaktärsintriger, berättande och romans.
Jag föredrar Shoujon därför att jag slipper obefogad fanservice, sjutton sidor med kampsportsmanövrar med allehanda menlösa ljudeffekter och annat bjäfs. Ge mig en god shoujo och jag är gladare. ^_^
Exempel på bra shoujo kan ses här, här och här!


Storuggla, glor på Martin Sheen
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Re:Shoujo!

Jag har fått en rätt så klar bild om vad det är nu, tack så mycket!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Då kanske de kan reparera misstaget den första filmen var. Mangan var ju så outsägligt mycket bättre!

Jag är nog av åsikten att Shirow borde lägga ner lite tid på att börja jobba med lite nytt Appleseed-material istället. Jag vill veta vad som kommer hända!
 
Top