Nekromanti men jänkarna då?

Spitfire

Swordsman
Joined
16 Jul 2003
Messages
420
Location
Staden med tre hjärtan
Självklart måste ju jänkarna/amerikanerna ha en egen hemlig avdelning som sköter undersökningar om händelser med Fallen anknytning.

FBIs förste direktör J. Edgar Hoover var ju till och med med i Frimurarna så där finns ju möjligt material.

(FBI bildades ju 1935, så för inrikes undersökningar av Fallen händelser bör inte vara otroliga. Däremot var man något isolationistiska så det är inte omöjligt att man helt saknade en motsvarighet för utrikes ärenden förrän OSS skapades 1942)

Men vad ska denna organisation kallas?
Först tänkte jag "the Archives" för att skapa en spegelbild av britternas Central Library. Men sen tänkte jag att folk skulle nog tro att det kommer från Arkiv X.

Finns det några förslag på namn och organisation för en underavdelning inom FBI som undersöker Fallens?
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Department 51 (föregångare till det senare och mer kända Area 51)?
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Glöm FBI.
Här är min favorit just nu. Tills jag hittar en bättre :gremwhistle:
Bureau of Secret Intelligence
Grundad 1916.
Uppgifter: Ambassad och diplomat säkerhet, passförfalskning, utvisningar, undersökning av flyktingar, utbyte av spioner eller diplomater och counter-espionage.
Hemlig organisation som var fristående men baserad i US Postal Inspection Services lokaler.
Agenterna rekryterades inledningsvis från Secret Service.
Chefen var känd som special assistenten till utrikesministern.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
De två kan såklart kombineras. FBI jobbar bara inom landet, och BSI kan jobba utomlands (och inom landets gränser, vilket skapar roliga konflikter då två grupper av agenter dyker upp samtidigt osv)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Uppgifter: Ambassad och diplomat säkerhet, passförfalskning, utvisningar, undersökning av flyktingar, utbyte av spioner eller diplomater och counter-espionage."

Glöm inte kartläggning och övervakning av misstänkta subversiva element såsom kommunister och anarkister. The Red Scare var inte precis övergående :gremwink:


Storuggla, wall street poof
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Övervakning av subversiva, övernaturliga element, som en...speciell avdelning inom byrån?

Hur mycket vet jänkarna? Hur mycket är religiöst inspirerat?
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Hmmm.
US Postal Inspection Service.
Grundad 1772 av Benjamin Franklin.
US of A grundades 1776...
Undrar vad man kan få reda på genom att läsa andras post i hundrasextio år.
 

Major Boothroyd

Veteran
Joined
7 Oct 2010
Messages
171
Location
Bohuslän, Norge
Area 51 användes av Groome Lead Mines Limited ett britiskt företag för gruvdrift från 1870-talet och av dess uppköpta (av vem?) efterföljare fram till efter andra världskriget (hur stor blygruva gräver man på 80 år?). Amerikanska försvaret använde området först som skjutbana under Andra Världskriget.

Har våra allierade fölorat kontrollen?
Ert uppdrag är att eskortera en gammal ärrad gruvarbetare och undersöka gruvan.
Tänker lite på filmen The Rock.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Major Boothroyd said:
Glöm FBI.
Här är min favorit just nu. Tills jag hittar en bättre :gremwhistle:
Bureau of Secret Intelligence
Olycklig akronym.
Blir lätt förvandlad till "BullShit Intelligence".
Eller det kanske är en fördel?
 
Top