Jag ahr typ megaproblem. Jag SL:ar en D&D kampanj och så, jag har bestämt att spelarna ska va de utvalda, som fick ett varsitt magiskt item efter att ha klarat ett test de skulle genomföra för att visa att de var de utvalda.
men nu vill dom problemspela, och deras karaktärer "tror" inte på det, även om gudar har sagt det till dom typ, och jag undrar hur jag ska få in kampanjen i ett spår igen.
Problemet är i första hand spelaren som spelar en Warforged, det är jobbigt märkte jag, så ingen mer får göra en sådan, men nu har vi en och så, och den spelaren är typ "ööh, nä, inte göra som gudarna vill, jag tror inte på det här" typ hela tiden, och två utav de andra karaktärerna slickar röv och följer med han. Jag har en, nej två, karaktärer som är seriösa som spelar efter gudarnas vilja.
Hjälp tack.
men nu vill dom problemspela, och deras karaktärer "tror" inte på det, även om gudar har sagt det till dom typ, och jag undrar hur jag ska få in kampanjen i ett spår igen.
Problemet är i första hand spelaren som spelar en Warforged, det är jobbigt märkte jag, så ingen mer får göra en sådan, men nu har vi en och så, och den spelaren är typ "ööh, nä, inte göra som gudarna vill, jag tror inte på det här" typ hela tiden, och två utav de andra karaktärerna slickar röv och följer med han. Jag har en, nej två, karaktärer som är seriösa som spelar efter gudarnas vilja.
Hjälp tack.

) Det handlar dock inte om att du skall rycka dem i öronen och få dem att foga sig i ledet och snällt göra som du vill. Det du får göra är helt enkelt att kolla om de ens är intresserade av den typen av kampanj du vill spela. Man får liksom känna av känsloläget lite och, om möjligt, mötas på halva vägen om det skulle visa sig att ni oense om spelets karaktär. Ett tips är att helt sonika fråga spelarna om hur deras idealkampanj skulle se ut. Be dem beskriva ett antal situationer som de skulle tycka det vore spännande att hamna i. Nu är det inte meningen att du ska ta deras förslag och kopiera över det rakt av, utan se det snarare som ett exempel på den typ av spelande som de gillar. Vill de t.ex ha mycket strid? Vill de i sådana fall slåss mot exotiska monster eller vill de ha mer jordnära moståndare? Vill de att kampanjen skall innehålla mycket magi? Skall det finnas mycket magiska föremål? Vill de äventyra i stadsmiljö eller vill de hålla till i vildmarken? Vill de ha mycket vandöda? Vill de spela i en kampanj där gudarna lägger sig i vad som händer? (Vilket faktiskt är vad du undrar i just detta fall.)