Nekromanti Medföljning och fullförsvar

Vovven

Veteran
Det står inget specifikt om tekniken medföljning kan användas med regeln fullförsvar.

Vad anser ni andra, är det rimligt, balanserat eller obalanserat. Är det någon som har kört med att dessa får kombineras eller har förbjudit att dessa får kombineras?

//Vovven

Laowai

Hero
I min mening ska det inte vara några problem. Det är en ytterst ovanlig teknik (finns om jag minns rätt bara i en enda stridskonst, och den är alvisk) så det balanserar den rätt väl. För att rp öht ska ha tillgång till den måste de antingen designa en egen stridskonst där denna teknik är med, vara så skickliga i sin stridskonst att de kan utveckla tekniken på egen hand (fv 20 i stridskonsten ar jag för mig) eller vara alvisk vapenmästare. Även i det sista fallet som är något av en genväg behöver karaktären i fråga vara rätt jävla skicklig iom hur stor stridskonsten är som helhet.

På skapligt höga nivåer av episkhet hade iaf jag tillåtit kombinationen, men som stridskonst tidigt? Njää. Ta då hellre pacifism från drunoks drängar, den är dessutom mycket ballare.

Purgatid

Warrior
Göteborg, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Or
Jag tillåter det inte i min spelgrupp. Medföljnin innebär i princip att man har fullförsvar, plus ytterligare fördelar. Det är alltså inte två olika saker man gör som kan kombineras, utan snarare frågan om en kampteknik som förändrar en redan existerande handling.