Marvel Snap

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag spelar mest med de kort som jag fått skapligt nyligen. Men tbh, jag spelar inte fokuserat längre. Jag ligger bara på 75-80 och har inte ens orka att pusha till 90.

Blob
# (2) Okoye
# (2) Armor
# (3) Electro
# (3) Wave
# (5) Taskmaster
# (5) Vision
# (5) Aero
# (5) Red Skull
# (6) Arnim Zola
# (6) Blob
# (6) Magneto
# (6) Giganto

Annihilus
# (1) The Hood
# (1) Selene
# (2) Carnage
# (2) Ravonna Renslayer
# (3) Green Goblin
# (3) Black Widow
# (3) Debrii
# (3) Viper
# (4) Shang-Chi
# (4) Sentry
# (5) Hobgoblin
# (5) Annihilus

Skaar
# (1) Black Knight
# (1) Blade
# (2) Zabu
# (3) Lockjaw
# (3) Lady Sif
# (4) Ghost Rider
# (5) Doctor Octopus
# (6) She-Hulk
# (6) Skaar
# (6) Magneto
# (6) Giganto
# (6) The Infinaut #

Caiera
# (1) Ant Man
# (1) Forge
# (1) Hawkeye
# (1) Nebula
# (1) Iceman
# (1) Squirrel Girl
# (1) Martyr
# (3) Dazzler
# (3) Shanna
# (3) Caiera
# (4) Ka-Zar
# (5) Blue Marvel
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Vad spelar ni för lekar nu? Normalt har jag en main och några andra för variation. Nu har jag ingen riktigt bra main.
Blob!


# (1) Quicksilver
# (2) Psylocke
# (2) Armor
# (3) Lockjaw
# (4) Jubilee
# (5) Iron Man
# (5) Vision
# (6) Blob
# (6) The Living Tribunal
# (6) She-Hulk
# (6) Giganto
# (6) The Infinaut
#
eyJDYXJkcyI6W3siQ2FyZERlZklkIjoiQmxvYiJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiUXVpY2tzaWx2ZXIifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IkFybW9yIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJJcm9uTWFuIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJKdWJpbGVlIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJMb2NramF3In0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJJbmZpbmF1dCJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiR2lnYW50byJ9LHsiQ2FyZERlZklkIjoiTGl2aW5nVHJpYnVuYWwifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlBzeWxvY2tlIn0seyJDYXJkRGVmSWQiOiJWaXNpb24ifSx7IkNhcmREZWZJZCI6IlNoZUh1bGsifV19
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and paste it from the deck editing menu in Snap.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,001
Efterom jag gillar weenie-lekar föll jag till föga och köpte Black Swan.

1. Kitty Pryde, Nico Minoru
2. Angela, Beast, Okoye, Elsa Bloodstone, Falcon
3. Bishop, Hit Monkey, Black Swan
5. Blue Marvel
6. Thanos

Känns som att det finns utrymme att vässa leken, men inte helt klar på hur. Gaiera skulle platsa om jag hade mycket problem med Destroy, vilket jag inte har. En Carnage skulle kunna vara meningsfull för när man vill rensa upp bland dåliga stenar. Mysterio är egentligen kompis med Bishop och Hit Monkey, men det är redan tjockt på planen, så det går inte. Ka-zar får inte plats just nu och är något för dyr i kurvan.

Black Swan + Falcon runda 5 är en höjdare. Jag lider inte det minsta av Beast-fixen.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Jag tycker inte hon passar med Thanos...

Med de bra 1-drop:en (Antman, Hawkeye, Iceman, Martyr (!) kanske Zero osv) så genererar de power bortanför stenarna även med Blue marvel och Marvel är lite klunkig att spela om man inte drar Time stone. Runda 5 vill man ju kombopreppa. Elsa har jag spelat en del och jag känner att hon är ganska klen (även om jag har kvar henne också). Strålande med Kitty bounce så klart men jag har oförklarligt svårt att hitta den kombon.

Jag spelar Okoye, Nakia och Mysterio i den av mina lekar som går bäst, men skall inte säga att den går direkt strålande. När kombon landar så är den stark, men sällan extrem. Det känns som den saknar någon pusselbit, det där tredje kortet bredvid Monkey och Bishop. Angela är okej, men känns inte som den ger samma värde.

Som bisats så har jag planer på att spela leken med ett 1-cost move package. Human torch, Ironfist och Ghost spider. Tror inte alls den kommer funka för den blir så draw dependant men kan vara kul när den går i lås.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,001
Jag har Kitty, Space Stone, Falcon, Nico (beroende på) och Beast (sämre) för att stödja Elsa och/eller Angela, så det är rätt brett.

För- och nackdelen är att leken presterar hyggligt jämnt (något jag känner igen från Patriot), men det kan vara svårt att matcha när en lek verkligen får ut sitt stora combo.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Nu var det ett tag sedan det hände något i den här tråden så det är dags för en liten un-appreciation post.

Jag har en helt vanlig lek med Hope Summers. Har spelat den 11 gånger nu och har under de matcherna inte dragit henne en enda gång, inte ens med Iron Lad (som jag iofs inte spelar runda 6). Jag har vinnit alla matcher utom en under min lilla stint och har inte retirerat en enda gång.

Sannorlikheten att hon ligger den delen av leken som jag inte drar är 3/12 dvs 1/4. Så då antar jag att chansen att det inträffar är 11 matcher på raken är en på 4 194 304.

Det är ganska låg chans.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Nu var det ett tag sedan det hände något i den här tråden så det är dags för en liten un-appreciation post.

Jag har en helt vanlig lek med Hope Summers. Har spelat den 11 gånger nu och har under de matcherna inte dragit henne en enda gång, inte ens med Iron Lad (som jag iofs inte spelar runda 6). Jag har vinnit alla matcher utom en under min lilla stint och har inte retirerat en enda gång.

Sannorlikheten att hon ligger den delen av leken som jag inte drar är 3/12 dvs 1/4. Så då antar jag att chansen att det inträffar är 11 matcher på raken är en på 4 194 304.

Det är ganska låg chans.
Jag har också märkt sådant! Man får typ inte fram Sauron längre
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ja, det är lite knepigt och det känns som det går i skov. Jag har försökt hitta mönster i det lite då och då, men inga håller.
 
Top