Nekromanti Marvel & heroclix

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Har till slut fastnat i samlarträsket. Inget kortspel, men väl samlarfigurspel. Frågan är vilket som är dyrast. Spelet heter Heroclix och tycks omöjligt att få tag på. Alltsom oftast är det slutsålt på Tradition, det enda ställe jag sett som säljer det i Sverige.

Angående Marvel i övrigt så har undertecknad missat en stor del av Spider-Man utgivningen. Vad sjutton, i senaste numret levde ju faster May??? Någon som vet hur det kommer sig?

/Daniel
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
*Försöker hålla sig lite anonym och osynlig*
Err, humm,,, det var något is stil med att den faster May som dog var en inhyrd plastikopererad skådespelerska inhyrd av osbourn industries.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
*erhh* snälla... sluta... så illa kan det väl inte vara ändå???

/daniel
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Re: Ultimate Spider-Man

Lite förvirrande med två olika Spider-Manserier. Speciellt som de inte har mycket med vaarndra att göra. Så tänkte jag åp väg till kiosken, men efter att ha läst Ultimate Spider-Man så fick jag genast mersmak. Snyggt tecknad. Bra story. Undras om fortsättningen kommit ut i form av samlaralbum på engelska?

/daniel
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Re: Ultimate Spider-Man

Lite förvirrande med två olika Spider-Manserier. Speciellt som de inte har mycket med vaarndra att göra. Så tänkte jag åp väg till kiosken, men efter att ha läst Ultimate Spider-Man så fick jag genast mersmak. Snyggt tecknad. Bra story. Undras om fortsättningen kommit ut i form av samlaralbum på engelska?

Ja det har den. Det finns två album till och fler kommer ut samma takt som historierna avslutas i den månatliga serietidningen. Det andra albumet (Learning Curve) är bättre än det första. Det tredje har jag inte läst (ännu).

/tobias
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Re: Ultimate Spider-Man

tackar. måste genast ila in på nån seriebutiks hemsida för att kolla upp det.

/daniel
 

Morningstar

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
14
Location
Växjö
Re: Ultimate Spider-Man

Men alltså, kommer fler nummer att komma ut på svenska? Det känns som att det var riktigt länge sen första numret kom..
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Re: Ultimate Spider-Man

Ultimate Spider-Man utkommer med 1 nummer 2002, står det i tidningen i alla fall. Och det lär ju stämma...

/Daniel
 
Top