Nekromanti Marknads skiss

KamiFisk

Hero
Skissat upp en marknad för att ha med i Edo boken.
Tänkte bara kolla vad folk tycker än så länge.
Är det något som behöver ändras innan jag börjar med detaljer ?
Den kommer vara i ungefär samma storlek som visnings bilden här är.

Attachments

w176

Förlorad dotter
Underbart fin. En detal bara. Tjockleken på linearten drar till sig ögonen på något som "nära" eller viktigt.

Och det ställe där fu har tjockast lineart är sjul nummer 2 carpå ögar dras dit.

Sollyx_UBBT

Veteran
w176 said:
Underbart fin. En detal bara. Tjockleken på linearten drar till sig ögonen på något som "nära" eller viktigt.

Och det ställe där fu har tjockast lineart är sjul nummer 2 carpå ögar dras dit.
precis som du säger. jag använder oftast tjockare lineart på karaktärer (använder pensel) men på typ möbler, saker och dyligt använder jag vanliga inc pennor. nu vet jag inte om du vill ha karaktärerna i centrum men annars är det en bra sak för att få djup i bilden.

KamiFisk

Hero
Nje ingenting skall vara i centrum. det handlar snarare om en allmän bild på folk som handlar.

Sollyx_UBBT

Veteran
McFisk said:
Nje ingenting skall vara i centrum. det handlar snarare om en allmän bild på folk som handlar.
okej då är ett bra tipps att få fint djup i bilden.

till hårda saker så som trä sten m.m använd raka tunnare linjer och till mjuka saker så som tyg, kläder m,m använder man olika tjocklek på linjerna beroende var skuggorna ska vara,