Nekromanti Mapping Worlds

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
För de som är intresseade av kartor så har jag en blogg om kartritande på adressen mappingworlds.wordpress.com

Bloggen innehåller allt från "tutorials" till kartor över min egna fantasyvärld till en del rollspelkartor jag använt när jag spelar med mina barn.

Sedan en månad tillbaka driver jag också ett litet enmansföretag som ritar kartor på beställning.
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Fantastiskt. Jag håller själv just nu på med att försöka få till en karta till mitt egna lilla rollspel. Går inget bra, Ska läsa din hemsida med stort intresse. Fett kul.

B-E
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,021
Location
Ereb Altor
Imponerande. Jag har ju sett en del av dina alster förr, som Kartotum (heter det va, Peters Erebstad?), men allt håller väldigt hög klass.

Gillar också att pula med kartor. Är CD3 det bästa prgrammet anser du?
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Tackar för kommentarerna.
Peters Erebstad är jag oskyldig till men Karotum är det jag som har gjort.
Vilket proram som är bäst beror helt på vad man ska göra. Jag använder uteslutande tre olika program, Photoshop, Artrage 4 och Campaign Cartographer med addons (CD3, DD3 etc..)

City Designer 3 (CD3) är riktigt bra om man ska snickra städer, går avsevärt fortare än om man vill göra en likvärdig stad i Photohop. I alla fall för mig. Sen brukar jag efterbearbeta alla kartor som jag gör i CC3 eller CD3 i Photoshop så att jag kan få en mer personlig prägel på dem.
 
Top