Nekromanti Man läker för snabbt

vanti

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
32
Location
Piteå, Schweden
Man behover inte vara so brutal for att man ska riskera att doe i N2... jag gjorde ett litet test for att kolla hur farligt det er att skjuta sig i foten i N2... med en Walter PPK... om jag minns rett so blev det inte ens 10 i skada... personen fersokte stoppa blodningen med det enda han hade sina hender... efter ca 30 minuter svimmade personen av blodferlust... efter ytterligare 30 minuter eller liknande demde jag ut personen som doed... oterupplivningen blev dock lite knepig eftersom personen hade doett av blodferlust medan han var medvetsloes... och do slor man inga dods-slag so det var omejligt att veta hur pass lenge personen varit doed... en liten sak man inte tenkt po ner man tog reglerna fron EON och ska kombinera dem med N2s oterupplivningsmaskiner...

noja... kontentan av kardemumman er att for man ignen hjelp so doer man lett...

//vanti - fantastiskt hur mkt stryk kroppen kan ta och hur lite som endo behovs fer att den ska sluta fungera...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag förstår inte hur du utförde ditt test.
Om vi antar att du minns rätt, att det var mindre en 10 i skada, då är blödningen bara 1, oavsett vart man träffar. Efter att ha fått 10 i blodförlust har såret koagulerat, förutsatt att man _inte_ stoppade blödeningen med handen.

Ponera då att han gjorde mer än 10 i skada, i foten. Endast vid slaget 1-2 på en T10 så blir det artärblödning, vilket med stor säkerhet dödar rollpersonen. Om resultatet blir ett annat får personen 20 i Blodförlust (vilket knappast räcker för att döma ut någon som död), alternativt 10 om han var vett nog att hålla för. Summan av kardemumman är att man mycket sällan dör när man skjuter sig i foten, iaf inte med en Walther PPK.

/RipperDoc

/Ripp

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

vanti

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
32
Location
Piteå, Schweden
Det var veldans lenge sedan... men isofall so fick han vel mellan 10 och 19... tror han hade 2 i bloedningstakt... vilket minskades till 1 mha handen men han han svimma innan den senktes till 1... sedan kanske ska nemnas att personen hoppade (med ena handen runt soret i foten) fertvivlat efter hjelp enda tills han stupade vilket resulterade i ytterst dolig lekning... men jag ska inte sega sekert eftersom det var ett bra tag sedan... dog gjorde han iaf...

//vanti - det finns personer som doett av bilkrock i ca 10 km/h utan att ha fott so mkt som ett blamerke =)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
<I>det finns personer som doett av bilkrock i ca 10 km/h utan att ha fott so mkt som ett blamerke =)</I>

Och det finns folk som överlevt att krascha i marken eftersom fallskärmen aldrig löstes ut, d.v.s fall på flera tusen meter (vad har man då för hastighet måntro).

/RD


<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Och det finns folk som överlevt att krascha i marken eftersom fallskärmen aldrig löstes ut, d.v.s fall på flera tusen meter (vad har man då för hastighet måntro)."

Har läst det i något nummer av Vetenskapens Värld. Nu minns jag inte exakt, men det låg någonstans runt 220 km/h.

Orsaken är den att trots att du faller fritt så finns det en max gräns. Det går efter ett tag faktiskt fortare att åka "flygande kilometern" på skidor rakt utför än att falla fritt.

Riddaren


Behöver du hjälp, hacka sönder motståndaren med en stridsyxa!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Motorcykel (OT)

Kom just att tänka på att jag för några veckor sedan såg ett TV-program om ögonblickshändelser.

Där var det en kille som skulle slå rekordet på att åka fort med en motorcykel. Nu minns jag inte farten tyvärr, men den låg väl runt 400 skulle jag tro. Han vurpade i farten och fick knappt några skrubbsår.

Någon tid senare skulle han göra om försöket och även denna gång började mc:n skaka och han vurpade. Denna gång betydligt svårare med brutna ben och lite annat. Men överlevde gjorde han. Fast han har nu bestämt sig för att inte försöka slå rekordet en tredje gång.

När det gäller rekordet för bilar så ligger det väldigt nära ljudetshastighet. Det är omkring 1.000 km/h, och där har också hänt endel olyckor vid rekordjakten.

Riddaren


Behöver du hjälp, hacka sönder motståndaren med en stridsyxa!
 
Top