Nekromanti Magisk spegel: skärmagrunk?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag har ett litet projekt att bygga en magisk spegel av en Raspberry Pi. Hallonpaj har jag, spegelfilm har jag, och nu funderar jag på skärmen.

Jag har en överbliven 24"-skärm i källaren, men den är lite tjock och tung och har en kant. Man kan säkert strippa ner den för att få den tunnare och bli av med kanten, men innan jag går lös på den så tänkte jag leta efter ett alternativ.

Så jag är ute efter en så tunn TV som möjligt (sticker inte ut från väggen), max 50 cm hög (filmen är 50 cm bred), helst utan kant (så slipper man montera bort den), och så lätt att man kan sätta upp den på gipsskive-väggen i hallen och på högkant.

Utöver de fysiska begränsningarna bör den dessutom vara billig och strömsnål, och jag har inget behov av att den ska vara smart. Tvärtom, den får gärna vara stendum. Märke är inte så viktigt och färgåtergivning är inte ett dugg viktigt (den bör vara någorlunda ljusstark dock).

Någon som har ett tips på skärmagrunk som skulle kunna passa mina behov?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Kör röstigenkänning på hallonpajen länk, eller använd iOS Siri / Windows Cortana istället.
Så kan du bygga en RIKTIG magisk spegel. :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Röststyrning är steg 4 i planen.

Steg 2 är att stoppa in en PIR-sensor så att den bara tänds när man står framför den, och steg 3 är att låta PIR-sensorn upptäcka om folk står framför den för länge och kasta fram ett spöke om de gör det.

Men steg 1 är en skärmagrunk.
 
Top