Nekromanti Magi i Gemini

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
De Gamla (eller vad de nu hette) som järnalverna stammar från hade så vitt jag förstår en ganska utvecklad kunskap om NÅGON sorts magi. Om det var samma som människorna har kan det ju tänkas att alverna e fortfarande har kvar en del av de kunskapen, och antagligen inte har någonting emot den (var det inte samma magi, skulle jag nog inte tillåta alverna i min värld ha kvar kunskapen. Det skulle bli för mkt högfantasy över det hela). Malachdrimalverna kan nog alldeles säkert mörkrets magi.

Vad gäller dvärgarna har de nog samma åsikter som människorna.

/Horus - RIP Blümchen
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Magi i Gemini OT

Appropå magi... Läste nyligen igenom lite kultmoduler (första versionen och mörkrets legioner). I dessa versioner finns ju magi, och kults ritualmagi kan faktiskt fungera riktigt utmärkt i Gemini. Har faktiskt saknat lite ritualmagi i Gemini. Ganska snaskiga beskrivningar av tillvägagångssätt, förstår nästan varför de reviderade den de asen!

weatherman - en fin kille
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Magi i Gemini OT

<I>"Appropå magi... Läste nyligen igenom lite kultmoduler (första versionen och mörkrets legioner). I dessa versioner finns ju magi, och kults ritualmagi kan faktiskt fungera riktigt utmärkt i Gemini."</I>

Syftar du på ritualen där rollpersonen är tvungen att ha samlag med en brödrost 21 dygn i sträck?

<I>"Ganska snaskiga beskrivningar av tillvägagångssätt, förstår nästan varför de reviderade den de asen!"</I>

Exakt vilka är det som är as i detta fallet?

>>>
<A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A>
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Jag skulle vilja påstå att de andra raserna verkar dela samma uppfattning som kyrkan eller provinsernas ledare. Det vill säga att dess korrumperande effekt är farlig och därför bör man undvika den.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Magi i Gemini OT

"Syftar du på ritualen där rollpersonen är tvungen att ha samlag med en brödrost 21 dygn i sträck?"
Nej.

"Exakt vilka är det som är as i detta fallet?"
Target Games. Första versionen är helt Jonsson och Petersen, medans den andra versionen har ändrats efter vad TG ansåg passande.

weatherman - en fin kille
 
Top