Nekromanti Mad scientist!

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Jag filar på en galen vetenskapsman, bosatt i Storbrittanien någon gång under 1937 som jobbar på en ny krigare, genetiskt överlägsen den mäsnkliga, för att tex bekämpa nazisterna.

Andra idéer jag har till henne:
Extremt patriotisk!

Benprotes sedan någon kemisk/mekanisk olycka som han förvarar en kniv och en enkelskottspistol i.
Jobbar åt staten. Forskar på sjukdomar som kan sättas in mot afrikaner och inte drabba vita.
Släpper ut mikrob. Man tappar först håret långsamt, sen tänderna och fingrar osv.
Använder droger på både sig själv och andra. Använder själv sinnesvidgande droger och uthållighetsdroger.

Använder täckmanteln läkare för att ta sig in på sjukhus för "studiebesök", fokus på smittskydd. Höga förluster

Skall bygga en keltisk krigare, en nationalhjälte, en beskyddare av öarna, baserad på Kung Arthur. Innebär att de kanske behöver hans saker.

Hjärna, hobbyggd av tjugo olika, hon läser för den varje kväll. Druiderna förser den med parafernalia.

Ap-muskler


Vad har ni för idéer?
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,128
...att hon låter mer som en tokig nazistläkare?
Sett/läst V for vendetta?
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Ptja...jag vet inte om jag gillar nazistspåret. Det är kul om även britterna inte är så jäkla goodytwoshoes utan faktiskt använder galna metoder. Det gör det naturligt och bra att man håller operationen hemlig, det är kontraproduktivt att presentera hemskheter från den "civiliserade" sidan. Galet nationalistisk låter dock underbart!

Jag har både läst och sett, men det var ett tag sedan. Påminn mig.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,128
Finns ju en kvinnlig läkare i VfV som är delaktig i koncentrationslägerexperimenten på fångar, hon gör det också av nationalistiska ideal.
Sen är det väl ganska menlöst att skapa en bakterie som bara angriper svarta när man väl har gevär och imperiets fiender söder om sahara är beväpnade med frukter. Britterna må ju inte vara guds bästa barn anno 1930, men dom kastade ju inte in folk i ugnar iaf.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Mjae...de var ganska våldsamma men jag förstår poängen. Sjukdomarna läggs sist för att tas fram i egenskap av akut idétorka.

Var får man tag i folk att experimentera på? I Vendetta så har de ju koncentrationslägren, finns det något liknande i imperiet kanske?

Cybot said:
Din lokala korrupta polisstation?
Skrupellösa människosmugglare?
Närmaste Mentalssjukhus?
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Churchill gillade själv politisk övervakning och koncentrationsläger, så den delen behöver du inte vara oroad för. Byt dock ut ordet "kelt" - det var för britterna ett skällsord för irländare, vilket var en marginellt värre sak att vara än kommunist, kaffrer, mormon, eller (fattig) jude.

Problemet för UK var till stora delar vad som skulle hända med Indien, efter kriget. Där behövde man på något sätt göra sig av med nationalistgrupperna. På samma sätt har Britannien problem med sin låga industriella produktion, i förhållande till Tyskland eller sovjet (som av Whitehall betraktas som nästa stora fiende, som dessutom infiltrerat de egna trupperna).

Så. Till förslagen.
* Drog för att åstadkomma sinnesslöa, men hyperstarka, slavar. Skall bland annat distribueras bland de lågkastiga i Indien och de andra färgade kolonierna.
* Drog för att förhöja styrka och instinkter, men också lydnadsreflex inför kronan, för att skapa brittiska elittrupper. Skall distribueras till färgade, irländska och polska regementen. Möjligen också till amerikanska, samman med en lydnadsdrog mot kronan (se nedan), och en drog som orsakar bärsärkaraseri inför synen av skyskrapor (för att sätta USA schackmatt när kriget är över).
* Drog för att sterilisera män med oönskade egenskaper, utan att det syns medicinskt.
* Drog för att åstadkomma absolut lojalitet till kronan. Ges förslagsvis samman med förnödenheter till partisanrörelser, för ett framtida snabbt övertagande av Europa, som kronkoloni under den nya staten Frankien (kolstål+iberia+centraleuropa), vilken kommer att ledas av absolut lojala satraper.
** Drogen ges också till fångade nazispioner och -officerare, vilka sedan tillåts "rymma". När ryssen avancerar, hissar dessa brittisk flagg, och skall officiellt hålla "de smutsiga arbetarkrafterna" från kustlinjerna.
*** När britterna avancerar skall officerarna hissa brittisk flagg på järnvägsstationer, och garnisonsplatser, samt markera dessa som lojala, genom stadigt fyrverkeri.
* Maskin för att teleportera grupper mellan världens megalit-städer (vilka ju inkluderar ett par platser både i tyskland, rumänien och polen). Syftet är att onödiggöra Sjölejon, genom att landsätta trupp mitt i fiendeland (och nära moskva).
* Drog för att genetiskt manipulera fram idealmänniskor, att distribueras till goda gentrybritter.
* Drog för att förändra fenotyper hos foster, för att driva fram önskvärda egenskaper. Skapa angelsaxare ur "sämre" befolkningsmaterial.
* Drog för att göra graviditet och födsel enklare, samt öka frekvensen av tvåäggstvillingar.
* Magiska ritualer för att kontrollera vädret.
* Magiska ritualer för att reanimera de döda.
* Magiska ritualer för att kontakta den store Pan, och genom henom röra sig utanför tiden, och ändra historien till britternas fördel.
* Maskin för att förslava flera sinnen under ett, så att man får en perfekt gruppkoordination.
* Maskin för att projicera ett offers tankar på en videoduk.
* Maskin för att snabbt urskilja en individs hjärtebevekelsegrunder - preussiska och andra nationalistiska officerare kan omskolas till en ny tysk elit, utan att man riskerar att få med nazister. Dessa kan sedan användas som egna styrkor, guvernörer, diplomater eller i propagandan.

* Bomb som sprider giftgaser som sprider sig snabbt, och håller sig kvar länge (dvs mer än en månad - tillräckligt länge för att stänga av ett frontavsnitt). Att droppa över större arméer samt vägknutar - samt ivägen för röda armén.
* Bomb som äter ljuset inom ett stort område, Exempelvis genom en mörk gas, som inte är genomtränglig för lampor. Terrorvapen. Även om den bara håller sig mörk i ett dygn, så kommer det att omöjliggöra användandet av området, och skapa tryck för kapitulation.
 
Top