Varulv Mörkret Mellan Stjärnorna [R5] Femte rundan

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Fast om vi inte röstar ur Genesis direkt, vad gör vi då? Tänker du att det är bättre att försöka rösta ut mig som du verkar förespråka med din röst? Jag kan ju gå med på att hålla mig till mindre expansion och försöka hitta en lösning för gemensam vinst. Men just nu ser det ju ut som jag kan vinna på att expa förbi alla andra och visst är ju det lite frestande också ;)
Ja situationen är smått prekär.
Det är ju stor risk att det är en till mörkerulv.
Hur ska vi göra?
Rösta ut den med mest Krediter?
Lotta?

Hur har ni gjort tidigare när det är uppenbart att en är varulv?
Vad för skada kan Genesis göra denna runda?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Vem röstar du på Genesis.
Det är viktigt i varulvsspel att visa var du står har jag hört förr.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Visst, jag kanske kan bidra lite, om ni vill höra. Jag har såklart teorier. Men om jag blir utröstad så förlorar jjag ju, och jag hade ju helt klart röstat ut mig om jag vore ni i detta läge. :gremeek: Ser ju skitskumt utt at jag överlevde.

Men just nu sitter jag på jobbet med en massa möten, så det får ju bli ikväll isåfall.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Min info är att det finns två (2) megakorpar i spel.
Jag tolkar Basse nu som att det nu faktiskt stämmer!
Jag Siade Empiricus som Megakorp vilket jag förstås inte vet om det är naivt.
Är det nån av er andra som har klar info och kan reda ut för mig om det här med naiv/falsk siare?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Alla våra sianden är naiva, dvs alla kommer visa megakorp oavsätt.

Detta konstaterade vi förra rundan. Samma info från big B denna runda också.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag fick också att det är 2 megakorpar i spel men då skulle vi redan ha förorat då 2 är mindre än 2.5 (dvs hälften är mörker) så mörkret kan manipukera även våra labb.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Gällande vilken megakorp som vinner på BioBucks så ska jag ärligt säga att det blir som det blir. Jag ser hellre att en megakorp vinner över mig än att mörkret vinner. Men jag kör gärna på mitt eget kapitalistiskta race även om jag nu ser ut att förlora det mot Empiricus.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Tror det är för många risker med att försöka jämna ut BioBucks och inte rösta ut mörkret. Att inte rösta ut mörker känns väldigt rödande. Att sem vilja nästa runda rösta ut den rikaste må så vara, kommer inte klaga på det att man vill vinna. Jag förordar dock fortfarande megakorp över Mörker.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Min info är att det finns två (2) megakorpar i spel.
Jag tolkar Basse nu som att det nu faktiskt stämmer!

Jag Siade Empiricus som Megakorp vilket jag förstås inte vet om det är naivt.
Är det nån av er andra som har klar info och kan reda ut för mig om det här med naiv/falsk siare?
Det fetade stämmer väl inte, för det hade inneburit 3 MörkerUlvar och då hade spelet redan varit slut. Så det kan max vara 2 ulvar, eller 1.

Genesis är rimligtvis ulv, det är väl rätt osannolikt att Genesis är bybo som blivit skyddad från utröstning. Det är dock mer sannolikt att så skulle vara fallet om det är en ulv totalt än om det är två, som en balansmekanism. Iom att det var två nattmord förra rundan och att det verkar varit två försök denna runda på fluffet så känns det rimligare med två ulvar med varsitt nattmord. Ergo, rätt orimligt att det är bybo-Genesis vi har.

Som kumpan ser jag i så fall Sidd eller Fjodor via uteslutningsmetoden, Hellzon grönas av fluffet och jag vet att jag är korp. Och då är det Sidd som jag som lite mer ulvig. Men samtidigt så har fjodors spel resulterat i en väldigt bra position för en ulv att vara i - och extra rimlig att anta med en Fjodor coachad av Genesis.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Som kumpan ser jag i så fall Sidd eller Fjodor via uteslutningsmetoden, Hellzon grönas av fluffet och jag vet att jag är korp. Och då är det Sidd som jag ser som lite mer ulvig i sitt spel. Men samtidigt så har fjodors spel resulterat i en väldigt bra position för en ulv att vara i - och extra rimlig att anta med en Fjodor coachad av Genesis.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Är det två bus så måste förstås Genesis röstas ut denna runda.
Annars blir de 2-2 och mörkret vinner.

Så ok jag har väntat tillräckligt länge med det här.
Försökte locka fram en andra ulv att hänga på mitt drev.
Kanske det är Empi som förstås inte kan rösta på sig själv då.
Kanske jag har fel och då är det bara Genesis som är ulv och jag kommer typ (glad) trea.

Får hoppas på att det är två scummisar då så vi får klura vidare.

Röst: Genesis
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag lovar att bygga 9 VR-salonger för alla mina krediter och inte spara ett öre och hoppas på mirakel med att Basse kommer slutfelräkna så att kapitalistisk rättvisa uppnås.

Länge leve Hypophrygia: Den goda platsen eller som nytillkomna kallar den: en bättre värld.

Strålande hälsningar till hela stjärnrymden (och Grolch du hade rätt)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag lovar att bygga 9 VR-salonger för alla mina krediter och inte spara ett öre och hoppas på mirakel med att Basse kommer slutfelräkna så att kapitalistisk rättvisa uppnås.
Det här låter lite knepigt, har du 900 krediter att slänga på VR-salonger? På 3 planeter? Det här mejkar inte sense. :)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Så ok jag har väntat tillräckligt länge med det här.
Försökte locka fram en andra ulv att hänga på mitt drev.
Empi ser jag ju som en ulvkandidat, gör inte du det alltså?
Men vi ska förstås enas om en ulv att rösta ut annars kan ulvarna snipea.

Kan flagga redan nu för att jag inte har jättemycket tid de närmaste kvällarna. Den här rundan var ju rätt utstakad ändå.
 
Top