Nekromanti Mörkeralverna i min värld...

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Jag har bestämt mig för att "mörkeralverna" skall vara riktigt slemmiga och insektsliknande varelser (nej de skall inte ha sex ben :)). Eftersom de oftast aldrig har levt i solljus skall de vara blinda och extremt bleka, lite genomskinliga och de skall ha väldigt avlånga och känsliga fingrar som de söker sig fram i mörkret med. De skall också vara extremt ljuskänsliga (mycket värre än de flesta orcher verkar vara i olika spel) och bli helt paralyserade av rädsla om någon håller något varmt och ljust framför dem, en fackla till exempel.
Det tror jag är en rimligare bild på några som alltid ar levt i mörket än till exempel drow elfs med sin svarta hy och sitt vita hår.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det låter ju bra !

Du har nog en poäng när det gäller mörkeralvernas känslighet för sol & liknande. Jag kan tänka mig att jag sälv skulle bli lika rädd & paralyserad om jag såg solen för sörsta gången....
 

Eternal watch

Veteran
Joined
19 Sep 2001
Messages
53
Location
Sverige, Boden
roligt med lite originalitet!

Jag tycker inte att det är någon idé att bygga rollspel som är som alla andra rollspel... alver är super-varelser, dvärgar är heders älskande girigbukar som slåss etc...

Jag tycker att din idé är jättebra... har själv tänkt ha med något liknande, men dessa varelser ska inte vara alver... utan mer som nedkrympta människor som lever i underjorden. som ett slags småfolk... brownie - liknande (nej, inte den sorten man kan äta).
 
Top