Nekromanti Målningstips till en chaos dragon i WFB

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Ok, nu finns det inget forum för den här typen av diskussioner(figurspel) men det tillhör fantadykultur så jag postar det här. Jag har just införskaffat en chaos dragon till warhammer fantasy....och nu sk jag måla den. Ett problem, dock, jag har aldrig tidigare målat en drake så jag vet inte hur jag ska måla den för att den ska bli ball...Är det någon som har tips?

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

König

Hero
Joined
28 May 2001
Messages
910
Location
Stockholm
Kanske

I en white dwarf jag har hemma gjorde de marmorering i svart och grönt, vilket såg snyggt ut. Det var iofs till Dark Eldars i 40k men ändock....

"When the DM laughs it is already to late"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Duh, titta på bilder bara! [nt]

Har inga bilder på en chaos dragon.....Men har däremot en ganska ful bild på black dragon med en dark elf på....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: GUL med RÖDA prickar

Jo, det låter bra....jag kåter nog honom ha ett huvud som är svart eller blått med röda fjäll nu när jag ser ditt förslag och sen får jag se med det andra huvudet.....kanske grönt med blåa fjäll......

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Undercoata svart. Sen tycker jag du ska drybrusha den med olika nyanser av rött brunt och mörkgrått. Basen ska vara svart tycker jag iaf.

mvh
/joakim kalcidis
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Det låter som ett hett tips, och så blir det nog som jag ska göra. Sen drybrushar jag andra huvudets fjäll grönt.

Tack för det tipset, det var ett verkligen bra tips.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Ok, men kom bara ihåg att färgerna INTE ska skära sig. Om det ska vara olika frger så se till att dom ör väldigt nära varandra hela tiden och at de inte utmärker sig i helheten.

mvh
/joakim kalcidis
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Det ska jag tänka på. Rött och svart skär sig inte, och inte heller svart och grönt........

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Top