Varulv [Mäster Ulv] - Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Varför nattmördades Genesis:
se R1 #13 Jag förstår nu att här är Genesis mkt skarp (jag och Empi är med i diskussionen ett tag här sen).

Genesis resonerar fram att Vimes spelupplägg handlar om Siarens roll och olika problem med det.
Alltså måste ulvarna snabbt tysta den debatten.

Det är nåt fel på Empis Siarroll.

Empi är förståligt väldigt irriterad på alla som närmar sig hans förmåga.

Här har vi en viktig knutpunkt i spelet att fortsätta reda ut!

Siarrollen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Teori: R1#54 Gjorde Empi det han beskriver?

Om det inte sker ett nattmord nu så kan Empi och Rasmus vara ulvar.

MU (Rasmus) köper #1 ulvkopis (Empi) 2p, #13 ingen Siare 5p, #6 nattmord ojämna rundor 1p= 8p, lägger roller #5 på sig själv Rasmus och #13 på sig själv Empi, låter #5,6. Blir 3 roller kvar så #2, #5 +1 till kan försvinna ut i etern när alla andra roller delats ut…
Därefter har vi dagens senario där Empi låssas vara Siare.
Jag vet att det vore ju sjukt vågat av Empi att lägga fram det själv i en post så det här är ju långsökt men kommentarer tack.

Kan nån (annan än Empi/Rasmus) sänka den teorin!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Xyas: Du släppte lös MO-monstret: vidare nu då? Har vi lyckats få fram nåt vettigt att gå på?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Xyas: Du släppte lös MO-monstret: vidare nu då? Har vi lyckats få fram nåt vettigt att gå på?
Så mycket har vi nog inte fått ut av massoutningen. Det kan slå bättre i senare rundor men just nu har vi för lite att gå på.
Det har skapat en grön xyas och en grön Empis. Sånt är jag egentligen inte riktigt för, men jag har inte haft tid eller ork att ifrågasätta varken mattematiken i det hela. xyas roll som väktare känns mer legit än Empis roll men Empis har sån bra koll på det hela så jag har inte lagt någon energi alls på just det utan istället leta efter så
 
Top