Nekromanti Märkningar?

DAKRilla

Hero
Jag tycker det är lite jobbigt att märkningen av nya inlägg (inläggen blir röda) försvinner trots att man inte läst dem. Det räcker med att man går in i forumen och sedan ut igen för att samtliga märkningar ska försvinna. Av den anledningen så "vågar" man bara gå in i forum om man vet att man har tid och ork att läsa alla inlägg. Kan inte detta ändras? Så att samtliga olästa inlägg har en röd mapp.

[ändring]
Detta händer bara ibland, så det kanske är en bugg?
[/ändring]

jag vet, extremt irriterande. särskilt när man sitter i skolan, och ALLA inlägg klassas som 'gamla' och är gula, även efter jag har loggat in. kan den inte hålla reda på vilka inlägg som lästs från vilken dator? verkar inte bli alltför mycket extra nätkod.. fast jag har säkert fel, som vanligt i såna här frågor.

Tyvärr kommer detta inte bli verklighet. Att hålla reda på exakt vilka inlägg som är lästa och olästa skulle göra systemet extremt slött och tungrott då det skulle bli alldeles för mycket att hålla reda. Jag har dock aldrig märkt några problem med att de sätts som lästa inom en session, dvs om man inte stänger av webbläsaren eller loggar ut, så ska man kunna gå mellan olika forum och fortfarande ha de röda mapparna kvar. Informationen sparas dock i en cookie på ens egen dator, så kanske fungerar det inte om man går in på för många forum (med för många olästa inlägg), då en cookie inte kan innehålla hur mycket data som helst.

Systemet håller reda på antalet olästa inlägg sedan senaste inloggningen och det skulle nog bli alldeles för lurigt att räkna ut om man är samma person på en ny dator eller om det bara är ett nytt ip eller om man inte vill att det ska uppföra sig så.
Man kan dock få en liknande effekt om man inte loggar ut från den första datorn och sedan loggar in på ett annat ställe har jag för mig. Kommer inte ihåg exakt vad som händer då jag inte gör det så ofta, men jag har för mig saker jag läst fortfarande är röda då.

Back