Nekromanti Lyrik och Genesis

Tell

Hero
var snäll och besvara dessa mina kortare frågor, då jag, min vana trogen inte kan nöja mig med mina egna tankar.

>hur ser den reella skapelsen ut i Din värld?
>FINNS det en reell, objektiv skapelse?
>är denna funktionsduglig?
>var den ursprungligen avsedd att hålla så absurt mäktiga varelser som gudar/drakar/vad-Du-nu-har-som-storvarelser? resp. småfolk (människor)?
>hur känner Du inför lars-erik larssons påstående om att "blott av hans verkan känner man en Gud" resp. -och nu minns jag inte versen - men det där om att gudar alltid kommer till jorden förklädda?
>hur lyder lyriken/ser mässordningen i de större religionerna i Ditt Mundana? -vilken är utnämningsordningen och vem skriver (de eventuella) psalmerna?

ps. ta en titt på Egeals inlägg om periodiska system och utveckling i mundana- JAG var full av beundran när jag läste det, och är.

dream

Hero
Får väl ta och svara här: :gremsmile:

>hur ser den reella skapelsen ut i Din värld?
Ingen som vet, det finns naturligtvis ingen reel skapelse. Naturligtvis, eftersom det skulle vara mindre effektivt när det gäller att skapa äventyr och liknande, och eftersom man ju ändrar sig efterhand.

>FINNS det en reell, objektiv skapelse?
se ovan. Just nu är rp inne på drömmaren och historien i l&h. Men det kommer att förändras, säkert.

>hur känner Du inför lars-erik larssons påstående om att "blott av hans verkan känner man en Gud" resp. -och nu minns jag inte versen - men det där om att gudar alltid kommer till jorden förklädda?
Well, jag är mer inne på det senare citatet isf. Jag tenderar att se saken som Granström - en varelse som är så oändligt mycket mäktigare än du är en gud om han är snäll och en demon om han är ond. Mina gudar är ofta som grekernas - de besöker världen och gör jungfrur med barn. Företrädesvis förklädda till tjurar! :gremwink:

>hur lyder lyriken/ser mässordningen i de större religionerna i Ditt Mundan
Fanken, det skulle jag också vilja veta...