Nekromanti Lurking Dangers - A Pint Of Bitter

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Hej,

jag har nu släppt det äventyr jag kokade ihop lite snabbt på Lincon 2011- Detta är det första äventyret i en ny serie, Lurking Dangers, som börjar i och med detta äventyr och utspelar sig från November 1937 och framåt.

Jag har redan minst 2st till i pipan. Stilen är mycket mer subtil och stillsam än de rätt våldsamma äventyren i "Wicked Times"-serien. Kanske mer likt 7.50 From Victoria, fast betydligt kortare.

Hämtas enklast här: A Pint Of Bitter på 4Eyes.

Kan bara nämna att nästa äventyr som även det kokade ihop på Lincon och påbörjades där kommer att heta 'Lurking Dangers - A Merry Christmas", vilket ger en föraning om när det utspelas ;-)

P.S.
Nu väntar jag med spänning på spelledarskärmen inför provspelandet av de resterande äventyren.

/ Totte
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Nice! Jag föredrar själv de mindre...actionladdade varianterna.
 

Hopeless

Veteran
Joined
8 May 2010
Messages
62
Än en gång levererar du ett genomarbetat scenario! Se till att få allt i tryck och låt oss betala för ditt engagemang...
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Hopeless said:
Än en gång levererar du ett genomarbetat scenario! Se till att få allt i tryck och låt oss betala för ditt engagemang...
Jag har kollat och kollat och det finns tre alternativ och inget är tyvärr särskilt lockande.

(A) Lulu, det minst dåliga ur min privata synvinkel, men varje äventyr någon beställer blir ca. 80 kr dyrare i frakt, minst.

(B) Svensk "Lulu"-kopia, vill dock ha 13500 upfront för att jag skall få lägga mina äventyr till print om demand där (1700/äventyr)

(C) Trycka 100ex av varje, d.v.s ligga ute med runt 20.000 SEK och hoppas att jag får in pengarna.

Så, jag rekommenderar VARMT att klicka på Paypal-donate länken som finns i varje äventyr. Tills dags dato har svindlande 2st gjort det på ina O:FR äventyr, (tackar och bockar). Dock är O:FR-äventyren ändå mer "lönsamma" än alla mina DnD-äventyr. Det jag fått in på donationer på tre år totalt hittills har räckt till ca. 3 veckors 3D modellinköp.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Totte said:
Jag har kollat och kollat och det finns tre alternativ och inget är tyvärr särskilt lockande.

(A) Lulu, det minst dåliga ur min privata synvinkel, men varje äventyr någon beställer blir ca. 80 kr dyrare i frakt, minst.

(B) Svensk "Lulu"-kopia, vill dock ha 13500 upfront för att jag skall få lägga mina äventyr till print om demand där (1700/äventyr)

(C) Trycka 100ex av varje, d.v.s ligga ute med runt 20.000 SEK och hoppas att jag får in pengarna.

...eller Publit? ingångskostnad 800 pix per dokument. Inte gratis som Lulu, men bättre än 1700...

En annan variant är att samla äventyren; stoppa ihop flera äventyr i samma dokument. Då får du ner kostnaderna ordentligt.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
kollat på Publit lite.

Om jag istället samlar ihop dom, t.ex hela Wicked Times serien i en, då blir det 495 start för den, sedan, blir det 120-150 SEK / ex i produktionskostnad baserat på anatl sidor plus antalet färgsidor. (Handouts är ju i färg och skall ju vara på en sida som är tom på andra sidan, annars kan man ju inte klippa ut och visa dom), vilket gör att priset inkl frakt hamnar närmare 200/st ifall jag skall få nånting för det.

Om man tar ett äventyr i stöten blir det ca. 60-70 SEK/st i produktionskostnad för häftat med handouts i färg, d.v.s hamnar på ett pris på knappt 100 SEK inkl frakt -> slutkund.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Totte said:
(Handouts är ju i färg och skall ju vara på en sida som är tom på andra sidan, annars kan man ju inte klippa ut och visa dom)
Klippa? I en bok? Är du helt från vettet!?

Självklart försörjer du din publik med handouts på pdf via en lämplig hemsida. Allt annat vore grovt osportsligt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
Totte said:
Om jag istället samlar ihop dom, t.ex hela Wicked Times serien i en, då blir det 495 start för den, sedan, blir det 120-150 SEK / ex i produktionskostnad baserat på anatl sidor plus antalet färgsidor. (Handouts är ju i färg och skall ju vara på en sida som är tom på andra sidan, annars kan man ju inte klippa ut och visa dom), vilket gör att priset inkl frakt hamnar närmare 200/st ifall jag skall få nånting för det.
Tja, du väljer såklart alldeles själv hur mycket "vinst" du vill göra; själv får jag väl säga att 200 pix för en schysst äventyrssamling låter rätt överkomligt.

Kanske ännu mindre om man gör som Möller föreslår och har handouts som nerladdningsbara PDF:er vid sidan av...
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Möller said:
Klippa? I en bok? Är du helt från vettet!?

Självklart försörjer du din publik med handouts på pdf via en lämplig hemsida. Allt annat vore grovt osportsligt.
+1!
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Nu finns ju redan äventyren för nedladdning, inkl handouts.

Och det finns nog dom som inte har tillgång till färgskrivare. får fundera på det.

Men jag rekommenderar fortfarande "donate"-knappen, det gör att jag får in lite att göra mer äventyr för...
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Det är inte lätt få ekonomi i det. Vår erfarenhet är nog att startkostnaden på varje enhet är hög. Därför är det nog bättre att göra en stor, blaffig bok än en massa små. Det samma gäller frakten. Vi har kollat olika printonlinelösningar men tycker nog att kvalitén är för dålig. Haken är givetvis de små volymerna, hade vi kunnat trycka 4 000 böcker i stället för 400 så hade styckpriset blivit extremt bra och marginalerna schysta.
Tillsvidare är väl doneringslösningen enklast och säkrast. Samtidigt är det grymt cool att få sina alster i print, det är ju värt en del också...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
MR_Fallen_Publishing said:
Det är inte lätt få ekonomi i det.
Nä, om målet är att försörja sig eller gå med vinst befinner man sig nog i lite fel bransch. Däremot går det ju alldeles utmärkt att för billiga summor göra saker tillgängliga för folk på halvideell basis... Lite beroende på vad illustrationerna till äventyren kostat så borde det inte vara särdeles svårt att gå +-0, inbillar jag mig. Även med små marginaler...
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
krank said:
Lite beroende på vad illustrationerna till äventyren kostat så borde det inte vara särdeles svårt att gå +-0, inbillar jag mig. Även med små marginaler...
Jag vågar inte ens tänka på vad bilderna till mina äventyr har kostat, men uppskattar det till mellan 1000 pix och 2000 pix /äventyr i 3D modeller. Vissa mer, vissa mindre.

Jag vet att man inte blir rik på detta, men tanken är ju att inte bli alltför urfattig ;-)
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
att nå +- 0 eller ett hundra plus är i regel inget stort problem. Gör man hundra och lyckas få femti spänn vinst på varje så är det 5 000 plus. Timpengen blir ju dock inte direkt svindlande. Men vad hade det kostat att spela motsvarande tid golf?
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Hopeless said:
Än en gång levererar du ett genomarbetat scenario! Se till att få allt i tryck och låt oss betala för ditt engagemang...
Nu finns det i tryck ;-)
 
Top