Nekromanti Luberos [Spoiler]

Marukusu

Hero
Som känt är för de flesta Eonrävar så är all civilisation på Luberos så gott som omöjlig, därför tycker jag att det är lite lustigt att Luberos nämns som en av Ebhrons "vänner" i GM. Är detta en tryckfelsnizze eller är det något avsiktligt jox från Neogames sida?
Sedan så har jag inte hittat något årtal som indikerar när kulturen på Luberos föll, och inte heller under hur lång tid det tog för den att falla.

Någon där ute med lite överbliven info om Luberos?? :gremfrown:

MVH
Daniel, som för övrigt inte skall blandas ihop med andra liknande skapelser, vädjar vid forumaltaret på barskrapade knän.

Årtal...(Spoiler - här och där)

Jag föredrar att hitta på sånt själv - som jag tycker passar bäst. Det är onekligen mer intressant om civilisationen 'dog ut' för inte så länge sedan, kanske ett sekel sen eller så. Då kan man säkert fortfarande hitta relativt färska spår av människor(?) och allehanda kryp. Å andra sidan tror jag mer på att ön varit 'öde'(...hehe...) rätt länge, det verkar så. Det står säkert nåt om hur länge monstret (ah, monstret!) varit där i L&H. Och jag tror att civilisationen dog ut när monstret (ah, monstret!) uppenbarade sig...

-Hjalle, spekulerar.

Ön är hemsökt av demoner som inte kan lämmna ön utan är bundna där av mäktig magi. Jag minns inte varför de är det men det står i L&H...
Dödar man en demon där återföds den raskt på ön igen. De känner av om något levande sätter sin fot på ön och drar genast ditt för att göra det mindre levande....

Så var inte riktigt Luberos när "jag" besökte det. Då visade det sig att det hade bott folk där i symbios med en drake. Såsmåning om vände sig människorna mot draken och draken dödade allt mänskligt liv på ön. Såsmåning om flyttade en annan drake dit och de två lever där. Vad monstret var minns jag inte...

Luberos historia [fetspoiler]

Ön är hemsökt av demoner som inte kan lämmna ön utan är bundna där av mäktig magi. Jag minns inte varför de är det men det står i L&H...

Fel :gremblush:. Det står i fjärran riken. Luberosdemonerna är ditkallade av ebhronitiska magiker efter att ebhron förlorat ön till lokalbefolkningen. De kallade demonfursten som skulle döda allt besjälat liv tillsammans med sina smådemoner. Sedan skulle de dö ut av näringsbrist. Tyvärr fanns det ett högmagiskt område och demonerna är bundna där tills rollpersoner ändrar på det.

/Ceram, beställde nyligen atlasboxen, eon 3, drakar och cirefalier i ett paket eftersom han jobbar heltid och är rik...

M-m-men... [Spoiler, aye]

"Jag föredrar att hitta på sånt själv - som jag tycker passar bäst."

Visst, men det är ju alltid kul med riktlinjer.

"Det är onekligen mer intressant om civilisationen 'dog ut' för inte så länge sedan, kanske ett sekel sen eller så. Då kan man säkert fortfarande hitta relativt färska spår av människor(?) och allehanda kryp. Det står säkert nåt om hur länge monstret (ah, monstret!) varit där i L&H. Och jag tror att civilisationen dog ut när monstret (ah, monstret!) uppenbarade sig..."

Njäääaaeeeh, mina tankar var någon helt annan stans... exakt vart tänker jag inte avslöja nu då folk i min spelgrupp säkert sitter och läser mina spoilers (känn dig träffad, wimp!).

MVH
-Danne, kontrar

Back