Nekromanti Lord Lök

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Här har vi en väldigt skön och smutsig karaktär. Herr Lökrind var hans namn, men nu är han död och begraven.

I den pågående Drakar & Demoner kampanjen avled en stor hjälte, och gruppen hoppades på en ny sådan. En hjälte som på alla sätt och vis kunde fylla lucken efter den avliden. Så blev inte fallet. Herr Lökrind tog sig in i gruppen på något underligt vis. Jag har för mig att gruppen behövde pengar för att ha råd med en seglats. Herr Lökrind var mannen som tog tillfället i akt, och slantade upp för att själv få uppleva ett storslaget äventyr.

Missnöjet i gruppen var stort, och missnöjet bland spelarna var ännu större! Herr Lökrind tillförde inget förutom en ostig och dryg översittar attityd. Han hade nån form av ledreumatism och försvårdade gruppens marsch framåt mot sitt mål. Ständiga pauser för mat och för att vila de stackars lederna som var tvingade att bära upp den massiva kroppshyddan. Kort och gott, Herr Lökrind var Lorden av Lök!

Efter tre dagars marscherande med ständiga pauser fick lönnmördaren i gruppen nog. Han förgiftade Herr Lökrinds ostkorv, och det blev Lökrinds död.

Jag som spelledare sörjer fortfarande denna enorma förlust på en god karaktär som endast motarbetade gruppen.
 

Attachments

Top