Nekromanti [Ljus och lykta] Regelsystemet

Jag gillar det där stuket, helt klart. Det blir inte en massa överdrivna beskrivningar som man glömmer bort. Plus att när det är så där få ord som är lätta att komma ihåg kan man göra flera tolkningar också, vilket bjuder till så mycket mer.
 
[L&L] En totalrevision [lång]

  • Ett slag ska kunna ge en avvägning.
  • Avvägningen ska kunna ge beskrivningsmedel som får följdeffekter.
  • Rollpersonen ska ständigt kunna förändras.
  • Systemet ska förutsätta att spelaren använder minst ett särdrag.
 
[Med Ljus och lykta] Nya tankar

  • Rollpersonen ska ständigt kunna förändras.
  • Systemet ska förutsätta att spelaren använder minst ett särdrag.
  • Systemet ska vara enkelt och beskrivande.
  • Fritt system där spelarna måste motivera och helst inspireras till att förklara på vilket sätt de utför handlingen.
  • Systemet ska använda sig av gem. I efterhand inser jag att gem medför system med rörliga värden.
  • Spelet ska sträva efter att rollpersonerna ska bli galna.
  • Spelet ska sträva efter att få rollpersonerna att förlora sig själv i vad de kämpar för.
 
Back
Top