Nekromanti Ljuddämpare och Mörkerstrid

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Hejsan!

Jag har ett par frågor angående de (relativt) dåligt beskrivna reglerna för Mörkerstrid (IR/bildförstärkare är omnämnda, men inte mer) och Ljuddämpning (det finns ingen "jämförelsetabell" för olika ljud och avstånd, som i EDD).

Kommer detta att ingå i NO-1 eller får vi vänta?

Jag har ett utkast till en regelsamling för ren krigsutrustning, men jag behöver en idéspruta (eller flera). Jag står just nu rätt still vid "Hur många skadekolumner har en tank?" och "Är det vettigt att behöva slå Ob60T6 för skada?"

Om någon är intresserad, så har jag ett litet progrm för TI räknare för hatering av _stora_ Ob-slag, oavsett tärningsstorlek. Ob1T2 kan ge rejäla resultat...
Maila om ni vill ha det - strukturen är inte speciellt komplicerad och lär vara enkel att skriva om på ett mer civiliserat språk.

Det var nog allt för nu.

--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Kommer detta att ingå i NO-1 eller får vi vänta?

Jovars. Men något kommer säkert någon saknas av någon, och isf kommer det i NO-2.

<I>Jag har ett utkast till en regelsamling för ren krigsutrustning, men jag behöver en idéspruta (eller flera). Jag står just nu rätt still vid "Hur många skadekolumner har en tank?" och "Är det vettigt att behöva slå Ob60T6 för skada?"</I>

Jag ska vara lite kritisk. För det första, tanks har inga skadekolumner. De är trots allt bara en hög med plåt, och räknas därför med PEN-regler. Tanks blöder inte, slår inte dödslag etc. Däremot slår man passande skada på besättningen om det penetrerar. Mycket lite saker gör Ob60T6 i skada, då man inte siktar på att göra mer skada mot tanks, utan ha högre penetrationsförmåga. Man behöver definivt inte Ob60T6 för att döda besättningen i en tank förutsatt att skadan penetrerar. Men för att svara på frågan, man behöver bara slå dessa 60 tärningar om man finner det roande.

Jag har också ett litet sådant program. Har låtit den slå slag som Ob1000T6 och dylikt. Om man inte har nåt att göra på mattelektionerna.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
NO-1 och NO-2...?
Hur många NO har ni planerat?

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Neotech Offensiv, Militech, och den tredje minns jag inte, men jag har för mig den skulle handla om storskaligt krig bla ute i rymden... ripperdoc?
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Ahh! jag läste nått om det förut innan de (Neogames) bestämde sig för att dela upp boken i 2 delar. Den skulle ha Vapen/utrustning och sen mera underliga regler och taktik m.m.. tror jag fast mitt minne är inte det bästa. Coolt det kommer massor med saker dock!!

-[color:"green"]<B><I> Pelle</I></B></FONT>
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Det var när NO var för både N1 o N2. Då skulle det förbättrade strid och skadesystemet presenteras i NO (vilken då skulle bli på 300 sidor plus).
Mitt minne är inte heller det bästa, men jag tror att det var såhär det var.

Snow
Dead, but still walking around
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Det har varit lite fram och tillbaka med det där...

Men en bok som heter Offensiv ska släppas, sen ett tag så låg böckerna Militech och Mission på releasplanen...

Militech skulle innehålla allt militärt tjafs medans Mission skulle innehålla något annat...

Sen ratade man det hela och tänkte släppa allt i en bok. Sen insåg man att en tilläggsbok som är tjockare än själva grundreglerna kanske skulle se lite konstigt ut... Eller nått....

Hur det ser ut i dagsläget vet jag inte... Men det vet säkert RD...

chrull
 

glappkaeft

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
66
Location
Sundsvall
>Ob1T2 kan ge rejäla resultat...

Jag är inte förvånad. Snittet på en Ob1T2 är lika med oändligheten.

Patrik
 
Top