Liten som en mus? - Rutland.

NordicMouse

Swordsman
När man behöver pengar, vad gör man inte för att se till att hålla vräkningar borta från ens tröskel ihop med en massa skuldebrev som måste betalas.

Du stod i en knipa, tills du fick ett tips i kön för att försöka vinna stort på några hästar, ett företag som betalade stort för att vara med i en studie. De betalade mycket för att ge lite blod, scanna ens kropp i någon medicinsk forskning.

Det var en månad sedan. Nu, efter du levt loppan med pengarna och betalat av skulderna och pekat finger åt världen som försökt sparka ned dig…. så vaknar du upp efter ett sista besök på det medicinska företaget i en skog, allt ser stort ut… men det är du som är liten!

Du har blivit omgjord, ditt medvetande placerat i ett skogsdjur.

Välj skogsdjur
  • Näbbmus + bra luktsinne - alltid hungrig
  • Skogssork + bra grävare - munsbit för ugglor
  • Ekorre + bra klättrare - dåligt minne
  • Mård + bra på att jaga - lättretlig mot andra mårdar
  • Bäver + bra på att bygga - långsam på land
  • Grävling + all ätare - mest aktiv på natten, lite seg på dagen
  • Järv + stark liten sak - låg libido, lättretlig mot järv hanar
  • Räv + listig och bra jägare - lätt att få sjukdomar.

Du sitter där, lite groggy, omtumlad med en grupp andra djur (spelare) och nu är ju frågan: Vad fan ska man göra nu?
Hur tar man sig ut från detta och tillbaka till lägenheten med det feta bankkontot?!
Vad fasen har dessa galna medicinska läkare gjort!

Spelet går ut på: Hitta ledtrådar som leder er tillbaka till ert gamla liv, innan ni blir uppätna eller dör i bråk om revir med andra djur.
1755699651102.png
Hur spelar man?
Ni skogs djur. när jag har ett par spelare, så får ni val att göra. som ni kan välja mellan. Om inget vet val görs så hänger erat djur runt någonstans bara. Ni får tolka djuren fritt och hur ni spelar dem.

Last edited:
Kan man vara med även om man har noll koll på hur detta fungerar? Och hur ofta måste man hinna vara inne och läsa/skriva?
Absolut. Prova på!
Hur spelar man?
Ni skogs djur. när jag har ett par spelare, så får ni val att göra. som ni kan välja mellan. Om inget vet val görs så hänger erat djur runt någonstans bara. Ni får tolka djuren fritt och hur ni spelar dem.

Min tanke är att försöka skriva något varje dag, men det är inte alltid man orkar. :D

Jag heter Göra Nilsson. Jag har haft det lite tufft i livet med missbruk och spel, så hoppade på chansen att tjäna de där pengarna… Och nu är jag en Järv!

Jag heter Kristoffer Bylund. Jag vann stort (70K!) på hästar 2006 och uppfann ett system för v75 för att mjölka ATG på pengar redan samma år. Jag har jobbat flitigt med systemet sedan dess. Tyvärr hann de sista avgörande detaljerna aldrig riktigt falla på plats innan fogden lackade. Nu är jag en ekorre 🐿️

Greger "Gregge" af Silfer här.... Jag har levt "lite" över mina tillgångar alldeles för länge. Det frestar på att hålla fasaden i namnet uppe. Det kostar en del att synas i de sammanhang man behöver.
Nu är jag en näbbmus? Liksom vad är det ens? Är det en nobel gnagare? Får trösta mig med att jag i alla fall inte är en stinkande klaokråtta.
Vänta...luktar det inte som det finns något gott i hörnet där borta?

Ekorre! Och jag saknar fantasi, så jag är Kurre Ekorre! Vilsen, yvig och ... något mer som jag glömt! Men det finns ju en hel värld klättra genom! Kommer ihåg något om pengar som skulle spenderas på klätterutrustning och en hyra som behövde betalas..

Ni sitter i en liten glänta, ett par smulor från något ätbart leder till transport burarna ni troligen blev inpackade in. Det verkar vara fler djur här som äter av maten, en hare, ett par möss och en liten igelkott som knaprar i sig smulor.

Göran - du ser ikonen från företaget instämplat i transport burarna. De verkar ha blivit dumpade, med flit eller något annat skäl?
Gregge - din mage kurrar i den här lilla kroppen. Du känner hur din hunger skriker i magen.
Kristoffer - du ser ett par ekorrar som klättrar runt ovanför er. De verkar fnissa mot dig och du förstår märkligt nog vad de säger! “ Ser du, han går på fötterna, försöker han leka två foting eller?”
Kurre - huvudet snurrar lite, djur överallt och du verkar förstå vad de säger. En liten sork verkar titta upp då och då mot himlen. “ingen uggla, bra.” innan den mumsar på.

Vad gör ni? (ni förstår vad djuren säger)
1- stannar och mumsar mat, pratar lite med djuren.
2- undersöker området, leta spår
3- få panik över situationen

2. Undersöker området! Verkar ju helmysko hela situationen, men kanske finns det något i området att klättra upp i för att ha lite kul och få lite bättre sikt!

Göran - Du och Kurre letar runt, går åt olika håll. Du puttar lite på en av transport burarna och finner en tappar bläckpenna. Komisk stor mot vad du är van att hålla i och finner ett spår vidare in i skogen.
Kurre - Du och Göran letar runt, går åt olika håll. Ditt fokus skiftar lite, vad letade du efter? Spår… spår efter en kotte att mumsa på kanske? Du klättrar upp för trädet närmast dig, skrämmer en hackspett som argt säger åt dig att se dig för! Du ser Göran följa något på marken, just det spår! Du ser något vitt fast i en buske nära Göran, men ovanför honom, så han ser den inte.

Gregge - Du sitter och mumsar på några frön och smulor från transport burarna, det sitter några andra näbbmöss, sorkar och en igelkott. Ni småpratar , även om de är lite svårt ibland med att få ut dina ord med munnen full. “Det var en massa väsen imorse, en grupp med tvåfotingar kom och dumpade de där plastlådorna… du luktar lite som dem.” säger en sork.

Kristoffer - Du sitter på marken, svansen viftar du på utan att veta om det. Paniken växer, lite ångest kommer in med tankarna “vad händer om du inte blir människa igen? vad händer med dina pengar? Tänk om din syrra får händerna på dina grejer? Säljer samlings objekten eller … tar din sportbil?

Vad gör ni? (ni förstår vad djuren säger)
1- stannar, mumsar mat, pratar lite med djuren.
2- undersöker området, leta spår
3- få panik över situationen
4 - försöker skapa föremål av skogsmaterial, allt för att hålla kvar i din mänsklighet

Med magen full, för stunden, så börjar jag med att justera min päls och borsta bort eventuella smulor ur morrhåren. MAn måste se proper ut, oavsett situation.... Sen, när inte hungern längre tar över min nos i jakt på föda, så försöker jag lukta mig fram efter ledtrådar, avikelser och spår... Hmmm... sa inte de andra, rätt så charmerande, små djuren något om att jag luktade som de som dumpade oss här? Kanske kan jag hitta deras doftspår, för att försöka leda oss tillbaka...

Last edited:
Göran - Du följer spåret tills du ser en räv som tittar fram. “Du är på fel plats, om JärvJens får syn på dig, så är du död.” säger Räven och ler lite. “Men om du gör mig en tjänst, så säger jag inget.”

Kurre - Du klättrar nedför stammen, det vita blänkande föremålet håller ditt fokus. Du skuttar upp mot det, skrämmer till Göran lite och finner ett tappat id kort. Hållaren till kortet verkar ha lossnat. Någon vid namn A. Bengtsson. En av de där personerna som tog blodprover och sånt på er.

Gregge - Din lilla nos sniffar i luften. Doften av vad som kan var "tvåfotingar" är starkast vid transport burarna. En stark doft av en cologne, en annan doft av något otvättat och sunkigt. Kanske var det två personer?

Kristoffer - Du hakar på spår letandet och ser Kurre dra ned en vitt kort medan Göran verkar ha hittat en räv att prata med. Din svans viftar lite nervöst och lätet av en rovfågel får alla smådjur att sticka iväg, även du slänger in dig i skydd i busken och hittar en nyckel till något form av skåp kanske?

🎖️ obs: som små djur har ni inga fickor, så varje föremål ni hittar och vill ta med er, gör det svårt att bära mer än en sak, om man inte är stark Järv eller att ni hittar på andra lösningar.

Föremål: nyckel & ID kort och penna är hittade.

Jag håller i nyckeln. Är den vass så man kan försöka hugga en rovfågel med den?
Jag håller utkik efter rovfågel i alla fall.

Back