Nekromanti Lite konstig visning av notifikationer

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Buggrapporter är ju kul. Tycker att notifikationerna ser lite märkliga ut så jag passade på att ta ett screenshot nu.

Det ser ut som att Rickard och Rickard verkligen gillar det där id-numret.
 

Attachments

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,972
Location
Ludvika
Japp, samma här. En del notifieringar ser bra ut, men andra precis som ovan. Har ännu inte lyckts fånga sambandet mellan när det funkar eller inte.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,138
Samma här. Först trodde jag det bara var sånt som skapades innan uppgraderingen, men jag tror bestämt det hänt på inlägg efter oxå.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,972
Location
Ludvika
En liten observation på ämnet. Jag fick först en notifiering om att två personer gillade mitt inlägg, jag tittade på den och då försvann den (notifieringar försvinner automatiskt nu för tiden, förut har jag för mig att de låg kvar tills man själv tog bort dem. jag gillar det nya sättet).

Lite senare tyckte en tredje person gilla (känns som jag försöker promota mig själv här, sorry =), och då fick jag den här märkliga formen av notifiering.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
Rymdhamster;n322392 said:
(notifieringar försvinner automatiskt nu för tiden, förut har jag för mig att de låg kvar tills man själv tog bort dem. jag gillar det nya sättet).
Ja, det är en ändring. Dessutom, om flera notifikationer är till samma tråd försvinner de allihop om jag klickar på en av dem.

Jag är också helt OK med den nya funktionaliteten.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Vad jag stör mig på är hur jag inte både kan gå till en notifierad tråd och ta bort notifikationen med ett och samma musklick.

Att först behöva högerklicka och öppna alla notifierade trådar i varsin ny tabb, för att sedan kunna radera notifieringarna och stänga denna tabb, är klumpigt.

Bäst vore om notifieringar markeras som lästa så fort man öppnar notifieringssidan.

Inte borttagna, lästa. Den röda markeringen "nya notifieringar" ska alltså försvinna, men själva notifieringarna får gärna ligga kvar (fast "utgråade").
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,972
Location
Ludvika
CapnZapp;n324282 said:
Vad jag stör mig på är hur jag inte både kan gå till en notifierad tråd och ta bort notifikationen med ett och samma musklick.
Notifieringen försvinner automatiskt så fort du gått till inlägget notifieringen gäller (och och du behöver inte använda länken för det, det räker om du går till den tråden, och möjligen till den sida inlägget är på).
 
Top