Nekromanti Law of the Night

Irrlicht

Veteran
Tjenare, Undrade bara om någon kunnde tänka sig att ge förse mig med en länk eller om ni har den information jag söker så kan ni kanske bifoga den?

Den information jag söker är reglerna Law Of the Night, reglerna som används av de flesta (Om inte alla) Vampire LAJV i sverige (eller världen?)

Jag skulle bli yterst tacksam...

Tack på förhand :gremgrin:

Irrlicht

Veteran
Jo jag har tänckt på det...MEN jag är skeptisk gentemot postårder...ganska många dåliga minnen.... :gremfrown:

Frixeray

Swordsman
Re: Laws of the Night

I så fall blir det nog lite svårt med tanke på att boken är out of print (så tillvida du inte väntar på nya MET-systemet...). Men, hey! Det finns andra, imho bättre system som används på gator och torg i vårt avlånga land! Ett exempel är Smaffys Somnus-system (ja, jag har varit inblandad i den produktionen) som avskaffar de flesta "off-moment" och har det förmodligen snabbaste stridssystemet jag skådat, men som dock är lite anpassad för en speciell tolkning av V:tM och gamla WoD, snarare "inspirerat av V:tM" än "baserat på". Men det är ju inte heller omöjligt att modda. Ett annat problem är att det är ganska nedlagt och kanske inte heller helt fullständigt, men det fixas lätt ihop av en någorlunda intelligent och uppfinningsrik person. Dock verkar det inte finnas kvar för nedladdning, men hör av dig ifall du är intresserad av filen (~20 sidor, PDF) och/eller den anpassade världstolkningen!

Om det nu verkligen är så att du ska starta upp ett lajv, vill säga... Annars kan jag tyvärr inte erbjuda någon mer hjälp...

chrull

Stockholm Kartell
Jag vill bara påpeka att du tyvärr ber någon att utföra en olaglig handling. Om personen som ger den dig då inte skulle tillhöra din närmaste krets av vänner och bekanta, något ett internetforum inte räknas som...

Däremot rekomenderar jag att du letar DC, Kazaa, Morpheus, eDonkey, eMule eller andra tänkbara fildelarnätverk. Jag är hyfsat säker att jag har sett den inscannad, men det var ett tag sedan och jag kan tyvärr inte tipsa om någon speciell hub eller liknande. Men det har i alla fall funnits DC-hubbar dedikerade till bytet utav rollspelsmaterial. eDonkey och Kazaa brukar det också vara lätt att hitta saker på faktiskt.

På senare år har dessutom kvalitéten på scanningarna blivit bättre så man slipper leva med dålig upplösning och snedscannade sidor. Dessutom är utbudet stort. Jag har hittat flera små och smala produkter, allt är inte bara WoD eller ad&d längre.

Men be bara inte folk här att ge dig sakerna, det är att be dem bryta mot lagen.
Leta och ladda ner det själv istället, om du undrar över vad något jag säger här är så får du antingen svara privat eller besöka www.piratbyran.org för mer information. eller helt enkelt googla på det...

Lycka till med dina nedladdningar.
(om någon har tips på en bittorrenttracker eller dc-hub med mycket rollspel på så får ni gärna Pm:a mig den informationen)