Laptop skickar ut för dålig signal

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Så, jag har en ganska ny laptop, men gissar att jag har något slags glapp i kontakterna. När jag försöker koppla in en extern skärm (via usb-c tror jag den porten heter) så kan den hitta skärmen och den fattar till och med hur stor den är och så vidare, men nästan alltid så säger skärmen att den inte får någon signal och stänger av sig. Har prövat med två olika sladdar, två olika portar på skärmen och alla kombinationer fungerar med min andra dator.

Jag har märkligt nog samma problem med hdmi-porten där det verkar funka med en kort sladd men inte en lång.

Kan det vara ett mjukvaruproblem (har windows 10)? Är det värt att lämna in den eller kommer dom bara pröva nån gång och om det råkar funka då inte göra något? Ska jag bara leva med att jag inte kan koppla in saker i den?
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Kolla om det finns uppdaterade drivrutiner på tillverkarens sida. Har du möjlighet, så testa med andra kablar eller mot en annan skärm och se om du får samma resultat..
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Kolla om det finns uppdaterade drivrutiner på tillverkarens sida. Har du möjlighet, så testa med andra kablar eller mot en annan skärm och se om du får samma resultat..
Har uppdaterat drivrutiner genom nåt sånt där uppdateringsprogram på laptopen, och har ju prövat två olika sladdar till usb-c samt hdmi, hdmi är också till projektorn och inte samma skärm. Men ja det mest störande är ju att det händer att det funkar och då verkar det funka tills jag kopplar ur den igen.
 
Top