[Löst] Hjälp mig hitta den dystopiska boken..

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
87
Location
Karlskrona, typ.
Jag läste ett kort utdrag ur en bok (kan ha varit en kortare novell också) om en man som inte tog sig ut ur sin lägenhet för han hade för få krediter, men nu kan jag inte för mitt liv komma på vad boken hette. Någon som vet vilken jag pratar om?
 

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
87
Location
Karlskrona, typ.
Jag har också för mig att det är han. Kikade på sf bokhandeln idag när jag var där men ingen av dom jag hittade kändes rätt…
 

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
87
Location
Karlskrona, typ.
Är rätt säker på att du tänker på UBIK av Philip K Dick
Snokade lite och du verkar ha helt rätt. Det här citatet säger det mesta

I’ll sue you,” the door said as the first screw fell out. Joe Chip said, “I’ve never been sued by a door. But I guess I can live through it.
Tack för hjälpen!
Fan, jag höll i den igår. Får ta det nästa gång.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Snubblade på den här tråden i efterhand. UBIK är en underbar bok och jag har fler än en kopia om den skulle vara svår att få tag på av någon anledning.

Gillar du retrospel så kan man ju passa på att spela UBIK, datorspelet som är baserat på boken.
 

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
87
Location
Karlskrona, typ.
Snubblade på den här tråden i efterhand. UBIK är en underbar bok och jag har fler än en kopia om den skulle vara svår att få tag på av någon anledning.

Gillar du retrospel så kan man ju passa på att spela UBIK, datorspelet som är baserat på boken.
Tack för tips! Boken finns lite varstans så det är lugnt. Men tack ändå!
 
Top