Nekromanti Läsa böcker och träning?

zeerox

Veteran
Joined
1 Mar 2016
Messages
9
Hej jag har en fråga, angående böcker o sånt i Eon IV, inte hittat nånstans hur man läser böcker eller tränar hur lång tid det tar. Nån som har nån idé eller hur brukar ni göra ?
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Med uppnådda stretchgoals i Strid lägger vi in ett kapitel om träning, undervisning och studier. Man kan generellt säga att studier och träning ger 4 erfarenhetspoäng per månad, undervisning kan ge fler. För studier så innehåller en bok, ett antal böcker eller ett bibliotek ett eller flera ämnen och ett begränsat antal erfarenhetspoäng. Genom studier får man alltså 4 erfarenhetspoäng per månad, upp till max det erfarenhetsinnehåll boken har. Sedan använder man erfarenhetspoängen för förbättringsslag.
 

zeerox

Veteran
Joined
1 Mar 2016
Messages
9
Jag gillar det ni kör, låna de där tills vidare, tackar. Verka dock inte finnas några regler om det i Eon IV men de kommer väl.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,424
Location
Malmö
zeerox;n298051 said:
Jag gillar det ni kör, låna de där tills vidare, tackar. Verka dock inte finnas några regler om det i Eon IV men de kommer väl.
De regler PalMer beskriver kommer bli officiella eftersom han är en del av Eonteamet om jag förstått det rätt
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Swedish Chef;n298071 said:
De regler PalMer beskriver kommer bli officiella eftersom han är en del av Eonteamet om jag förstått det rätt
Stämmer bra! Han är en av de ansvariga för Strid.
 
Top