Nekromanti Länkar till inlägg blev brutna av uppgraderingen?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Bara så att jag hänger med ... den som heter "före" funkar inte för mig. Den som heter "efter" funkar.

Så den som heter "före" är den länk du har sparad?

Och den som heter "efter" är den som är korrekt nu, samma inlägg men med annan länk?

/Magnus
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Ah, ja, före respektive efter uppdateringen. Och rätt om sparad och ny.

Jag tror iofs inte att forumet har som mål att vara ett beständigt arkiv med garanterade länkar i all evighet. Men jag märkte det nu när jag skulle gå tillbaka och läsa recensionen på andra sidan länken.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vi känner till problemet (och ett par problem till), men har inte haft tid att åtgärda dem.

En av anledningarna till att vi ännu inte slagit samman nya och gamla forumet samt konverterat till vB4 har att göra med att vi vill att länkar i gamla forumet ska fortsätta att fungera.
Då känns det givetvis extra surt att när vi anstränger oss för att få de gamla länkarna att fungera, gör en uppdatering att de nya länkarna slutar fungera.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Så... Betyder det att de gamla länkarna kommer att börja fungera så småningom eller är det de nya som gäller nu?

Med vänlig hälsning,
Han som länkat saker till de gamla länkarna.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Robert Jonsson;n320353 said:
Så... Betyder det att de gamla länkarna kommer att börja fungera så småningom eller är det de nya som gäller nu?

Med vänlig hälsning,
Han som länkat saker till de gamla länkarna.
Med "gamla" menar jag länkarna på http://oldsite.rollspel.nu/
Det betyder att målet är att alla länkar ska fungera.
När det målet är uppfyllt är dock höljt i dunkel.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Med "gamla" länkarna menade jag de på nya forumet innan uppdateringen, inte de uråldriga på första forumet. Kommer de länkarna efter uppdateringen här att påverkas är väl vad jag undrar? Det känns dumt att uppdatera massa länkar som när som helst kan ändras tillbaka.
 
Top