Nekromanti Lägesrapport SagaGames

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Lägesrapport lite snabbt sådär:
Just nu är det fullt upp med monsterboken till F! ...den mesta texten är skriven men måste rensas. Sen ska den illustreras, ett strort jobb som kräver många tecknare förmodligen.

Sen är det Svenska kulter. Där börjar regelsystemet komma på plats,det blir snabbt och enkelt. Lite fix kvar på magin. Och sen ska allt kampanjmaterial skrivas.

En slags äventyrsbok till F! är också på g. Längre äventyr, hexcrawl och lite kampanjmaterial.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Woohooo! Det här är ju hur trevligt som helst. Ser fram mot de här F!-supplementen. Inte minst tycker jag att det låter riktigt grymt med den där planerade äventyrsboken. Och tja, Monsterboken har man ju väntat på sedan projektet drogs igång.

/solvebring som tycker att herr Arfert & Co är Rock N Roll.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Arfert said:
Lägesrapport lite snabbt sådär:
Just nu är det fullt upp med monsterboken till F! ...den mesta texten är skriven men måste rensas. Sen ska den illustreras, ett strort jobb som kräver många tecknare förmodligen.

Sen är det Svenska kulter. Där börjar regelsystemet komma på plats,det blir snabbt och enkelt. Lite fix kvar på magin. Och sen ska allt kampanjmaterial skrivas.

En slags äventyrsbok till F! är också på g. Längre äventyr, hexcrawl och lite kampanjmaterial.
Låter fint det. Låt inte det bli för mycket text om monstrerna bara, vill inte veta om lejonmyrans bajsvanor och liknande. Drakars gamla monsterböcker var lagom (om jag minns rätt)

Svenska kulter ska bli jäkligt spännande att se

Men intressantas bli ju såklart hexcrawlet
:gremsmile:
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Good News!

Härligt att få höra hur bestarna smids (eller gjuter man?) Hur som helst står jag redo att köpa så fort det blir färdigt, om inte tidigare!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Hans E Magnusson said:
Arfert said:
Lägesrapport lite snabbt sådär:
Just nu är det fullt upp med monsterboken till F! ...den mesta texten är skriven men måste rensas. Sen ska den illustreras, ett strort jobb som kräver många tecknare förmodligen.

Sen är det Svenska kulter. Där börjar regelsystemet komma på plats,det blir snabbt och enkelt. Lite fix kvar på magin. Och sen ska allt kampanjmaterial skrivas.

En slags äventyrsbok till F! är också på g. Längre äventyr, hexcrawl och lite kampanjmaterial.
Låter fint det. Låt inte det bli för mycket text om monstrerna bara, vill inte veta om lejonmyrans bajsvanor och liknande. Drakars gamla monsterböcker var lagom (om jag minns rätt)

Svenska kulter ska bli jäkligt spännande att se

Men intressantas bli ju såklart hexcrawlet
:gremsmile:
En del har skrivit långa beskrivningar, men de kortas ner... För mycket text hämmar användanet tror jag.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
En del har skrivit långa beskrivningar, men de kortas ner... För mycket text hämmar användanet tror jag.
+1

Ju mer komprimerade och träffande texter desto bättre. Det är gött att bara kunna slå upp en sida, ögna och köra. Det är det ultimata.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja.. mitt ideal idet här fallet är väl den första Monster Manual från sent 70-tal.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Ja.. mitt ideal idet här fallet är väl den första Monster Manual från sent 70-tal.
Okej, har ingen koll på de grejorna, men jag vet att jag tycker att F1-boken håller en ganska bra standard på den här punkten, men att det kunde göras ännu bättre om man ser till att alla monster bara har den texten de absolut behöver för att beskrivas korrekt.

Behöver du förresten någon hjälp med genomläsning eller något annat så hojta.
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,022
Location
Smålands golvbrunn
Arfert said:
Lägesrapport lite snabbt sådär:
Just nu är det fullt upp med monsterboken till F! ...den mesta texten är skriven men måste rensas. Sen ska den illustreras, ett strort jobb som kräver många tecknare förmodligen.
Finns det någon ETA på denna efterlängtade produkt?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tanken var till jul, men det kommer vi inte att klara.. det är svårt att hitta illustratörer som vill jobba för vår lilla budget. Jag tecknar sakta numera. Jag har varit sjuk, det har satt käppar i hjulet.. Så några månader in på nästa är.
 
Top