Nekromanti Läder?

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Eftersom jag vet att det finns många lajvare här, så antar jag att någon vet. Var köper man läder?

Jag vill ha ganska okomplicerade bitar, remmar i stadigt läder, ungefär som en kraftig livrem. Jag ska ha dem som flexibla gångjärn i en redskaplåda av väskmodell, där de ska hålla mittskivan som hindrar allt från att trilla omkring när man öppnar, och som dessutom ska hålla vissa redskap. Med andra ord, något slags tri-fold-konstruktion.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag är inte lajvare, men borde det inte finnas i hobbymaterials-butiker, som Panduro eller Slöjd-detaljer?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Det finns läderaffärer som säljer i olika kvaliteter och dimensioner - de kan ofta också rekommendera vilken sort som lämpar sig bäst för det du ska göra. (Läder finns i ju väldigt olika kvalitet...)

Jag kan rekommendera ett par, men tyvärr bara i Stockholm. (Vill minnas att du bor annorstädes...)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Grejen är att i Borlänge så är utbudet begränsat. Panduro finns, men jag tror inte att de har sådant.

Worst case så får jag väl gå på loppmarknader/second hand och köpa läderbälten, alternativt använda annat material, tex cordura...
 
Top