Nekromanti Kuroi Senshi - Min Bok

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jag erkänner att jag snodde min Apokalyptiska polares rubrik där. Men det beror på att inlägget handlar om samma sak: en egen "bok". Fast min bok utspelar sig i Japan under den sena Momoyama-perioden (1568-1600), om en man som endast är känd som Kuroi Senshi, eftersom han aldrig avslöjar sin identitet och är klädd helt i svart. Tränad sen födseln som alla i hans klass, har han visat sig överlägsen sina kamrater i krigets konster. På grund av sin gåvor, skulle han överta sin Daimyôs position efter hans död. Självklart är någon av hans kamrater avundsjuka, och mördar sin Daimyô. Sedan placerar han det avhuggna huvudet i Kuroi Senshis hus, och får därför skulden. Det är på detta sätt han blir utkastad från sin klan, och döms att vandra Japan som en Rónin. Med sig har han endast sin Daishó, (svärden wakizashi & katana) och det visar sig vara det enda som går att lita på i det krigshärjade Japan.
"Boken" är just nu på 12 dataskrivna sidor och saknar tyvärr framsida. Men jag ska nog konstfullt konstruera en själv. Om någon är intresserad av att läsa, så kan jag ta med den i en bifogad fil.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tokugawa Ieyasu on 2001-03-07 19:02.</EM></FONT></P>
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Jag vill läsa!

Jag vill görna ha den. Låter som Lone Wolf and Cub utan Cuben... :D

//kalcidis



Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
 

Toggrikk

Veteran
Joined
28 Dec 2000
Messages
106
Location
Uppsala
Ja tack

Jag vill gärna läsa boken (novellen)
Du kan väll lägga upp filen med ditt nästa inlägg, det är säkert mång intresserade.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Du kan väll skicka den till mig så får jag ta mig en titt !


[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Umm....

Jag skriver över den till datorn just nu, så det kan ta nån dag tills jag skickar över den. Iofs är det väl inte speciellt bråttom. Jag nämnde väl att jag skrev den i mitt anteckningsblock?

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jag vet.

Nog vet jag att det inte är någon bok, men som sagt snodde jag Apokalyptic-snubbens rubrik.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 
Top