Nekromanti Kult

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Jag vill försvara Kult. Jag tycker det är ett utomordentligt rollspel, välresearchat och framför allt ger det spelledaren så otroligt många möjligheter att spinna vidare på idéer hon/ han finner vara intressanta. Det ger en introduktion till Kabbalah, gnosticism och religion i största allmänhet. Och för att förtydliga saker menar jag inte att den världsbild som målas upp i Kult på något sätt stämmer överens med verkligheten, men jag upplever att jag vill läsa mer om de bakomliggande teorierna bara därför att de är intressanta.

Jag tycker att det är synd att det har slutat ges ut, och jag hoppas att något företag där ute inser vilken potential spelet har.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Försvara KULT mot vem? Så gott som alla tycker att ett bra spel.

Jag håller med om att det är synd att det har slutats att ges ut. Boken Metropolis är en av de bättre på att ge idéer till spelledaren.

Mac - gillar också kult
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Jo det är sant, jag använde mig kanske av ett felaktigt uttryck.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Det ger en introduktion till Kabbalah, gnosticism och religion i största allmänhet. Och för att förtydliga saker menar jag inte att den världsbild som målas upp i Kult på något sätt stämmer överens med verkligheten,</I>

Som en fotnot kan påpekas att gamle Hypnosis-redaktören Richard Lindmark (som har ägnat hela 90-talet åt att plugga teologi, filosofi och religionshistoria) ansåg att Kults världsbild är mer trovärdig än den som beskrivs i Bibeln. (-:

--
Åke
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Kult är mitt absoulta favorit rollspel både som SL o som RP. Världen är så helt otroligt underbart mysig o hemsk:) Tyvärr så verkar inte tillräckligt många rollspelare i världen tycka det:(

Walk softly and carry a big stick.
 
Top